تهیه بیش از ۷ میلیون بسته معیشتی در نهضت کمک مؤمنانه
کد خبر: 3910507
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹

تهیه بیش از ۷ میلیون بسته معیشتی در نهضت کمک مؤمنانه

رئیس سازمان بسیج سازندگی اظهار کرد: در اجرای نهضت کمک مؤمنانه برای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان کرونا هفت میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی در کل کشور تهیه و توزیع شد.

تهیه بیش از 7 میلیون بسته معیشتی در نهضت کمک مؤمنانهبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، امروز، 24 تیرماه در جلسه شورای برنامه‌ریزی خراسان شمالی، با اشاره به اینکه با دستور مقام معظم رهبری شب نیمه شعبان نهضت کمک مؤمنانه اجرا شد، اظهار کرد: در این طرح برای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع بیماری کرونا هفت میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی تهیه شد که ۳۰ درصد آن به کمک نهادهای حکومتی و حمایتی مانند بسیج، سپاه و آستان قدس رضوی بود و ۷۰ درصد آن کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم بود.

وی ادامه داد: با دستور مقام معظم رهبری نهضت کمک مؤمنانه ادامه دارد و در سه بازه زمانی قربان تا غدیر، دهه اول محرم و دهه آخر ماه صفر اجرا می‌شود. در این مرحله از نهضت کمک مؤمنانه تنوع اقلام از بسته‌های معیشتی به کالاهایی همچون لوازم‌التحریر، کیف، کفش، جهیزیه، کارت هدیه و همچون تسهیلات اشتغال‌زایی به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا شامل می‌شود.

زهرایی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران که در ۴۰ سال گذشته مدام تحت تحریم‌های مختلف ظالمانه‌ای قرار داشته است اما در مدیریت بیماری کرونا مردم رفتاری بسیار با فرهنگ داشتند، که ریشه در باورهای دینی و نوع دوستی دارد. از سوی سازمان بسیج سازندگی کشور نهضت جهش تولید با هدف محرومیت‌زدایی تدوین شده است که دارای دو بعد اجتماعی و مردمی برای همراهی مردم در اجرای برنامه‌ها و بعد طرح‌های بسیج است.

وی با تأکید براینکه برای محرومیت‌زدایی ظرفیت‌های مختلف باید کنار هم قرار بگیرند، بیان کرد: برای ایجاد انسجام بیشتر باید تعریف واحدی از محرومیت داشته باشیم. 50 درصد اعتبارات محرومیت‌زدایی را به حوزه آب و مابقی برای ایجاد زیرساخت‌های مسکن و اشتغال در دو بستر روستاها و محلات حاشیه شهر اختصاص دادیم.

زهرایی در پایان اظهار کرد: برای افزایش حجم پروژه‌ها با هدف کمک به حل مشکلات مردم حمایت خواهیم کرد و به طور قطع با اجرای پروژه‌های کوچک می‌توانیم رضایت مردمی را کسب کنیم.

انتهای پیام
captcha