مهندسی اجتماعی شهر پایه‌گذار امنیت است
کد خبر: 3910586
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴

مهندسی اجتماعی شهر پایه‌گذار امنیت است

استاندار کرمانشاه گفت: مهندسی اجتماعی شهر پایه‌گذار امنیت است و اگر امنیت وجود نداشته باشد توسعه شکل نمی‌گیرد.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه امروز، ۲۴ تیرماه در نشستی با حضور شهردار و مدیران شهرداری با تشریح وضعیت استان در ایام شیوع کرونا اظهار کرد:‌ این بیماری در کشور ۱۵ درصد تولید ناخالصی را از بین برده است و در این شرایط انتظار داریم تا شهرداری یک پای ثابت ستاد کرونا باشد.

وی با بیان اینکه باید به فکر معیشت مردم بود، افزود: شهرداری باید در خط مقدم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی قرار بگیرد و اجازه ندهد مشکلات و مسائلی در سطح شهر شکل بگیرد که عواقب جبران ناپذیری به‌دنبال داشته باشد.

بازوند به مسئله شهرک فدک کرمانشاه و مرگ آسیه پناهی اشاره کرد و گفت: نباید اجازه بدهیم مسائلی از این دست تکرار شود اگرچه وظیفه شهرداری جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز است، اما نباید به نحوی انجام شود که آثار مخربی برای استان داشته باشد.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: قضیه شهرک فدک برای دستفروشان تکرار نشود و در چنین شرایط سختی توجه به معیشت مردم یکی از الزامات است و اگر دست‌فروشی مکان مناسبی برای کسب و کار انتخاب نکرده باشد با آن‌ها صحبت کنند، در غیر این صورت از کنار آن‌ها عبور کنند و با آن‌ها مدارا کنند.

وی با بیان اینکه مهندسی اجتماعی شهر پایه‌گذار امنیت است، افزود: اگر امنیت وجود نداشته باشد، توسعه شکل نمی‌گیرد و برای به‌‎وجود آوردن امنیت در سطح شهر ضروری است تا تمام تلاش خود را به‌کار بگیریم.

بازوند تأکید کرد: ساماندهی دست‌فروشان باید در اسرع وقت نسبت به آن اقدام شود.

وی به اختلاف سلیقه بین شورا و شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: در این بین باید قانون را مبنا قرار دهیم تا اختلاف سلیقه‌ها کاهش پیدا کند.

انتهای پیام
captcha