ﺟﺰئیات ﺑﺮﮔﺰﺍﺭﯼ ﻣﺴﺎﺑﻘﺎﺕ سراسری قرآن اوقاف در بوشهر
کد خبر: 3910701
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵

ﺟﺰئیات ﺑﺮﮔﺰﺍﺭﯼ ﻣﺴﺎﺑﻘﺎﺕ سراسری قرآن اوقاف در بوشهر

مدیرکل اوقاف و امورخیریه بوشهر به تشریح ﺟﺰئیات ﺑﺮﮔﺰﺍﺭﯼ چهل و سومین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف در این استان پرداخت.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمدرضا اسماعیل‌پور، مدیرکل اوقاف و امورخیریه بوشهر، 25 تیرماه در جمع خبرنگاران این استان با بیان اینکه ﺑﺮﮔﺰﺍﺭﯼ ﻣﺴﺎﺑﻘﺎﺕ تخصصی ﻗﺮﺁﻥ کریم ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣأﻣﻮﺭﯾﺖ‌ﻫﺎﯼ سازمان اوقاف ﺍﺳﺖ، اظهار کرد: ﺍﻣﺴﺎﻝ ﻃﺒﻖ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌ﺭﯾﺰﯼ‌ﻫﺎ بر اساس صرفه‌جویی در هزینه‌ها، مدیریت زمان و رعایت فاصله اجتماعی و مراقبت بهداشتی در ایام کرونایی ﻭ همچنین ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ‌ﻫﺎﯼ ﺑﻪ‌ﻋﻤﻞ ﺁﻣﺪﻩ از سوی اداره امور قرآنی این اداره‌کل، مرحله شهرستانی و استانی ﭼﻬﻞ ﻭ ﺳﻮﻣﯿﻦ ﺩﻭﺭﻩ ﻣﺴﺎﺑﻘﺎﺕ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺎﻥ بوشهر ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ.

ﻭﯼ با اشاره به ﺛﺒﺖ ﻧﺎﻡ شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات ﺗﺎ 16 ﺧﺮﺩﺍﺩﻣﺎﻩ به‌ﺻﻮﺭﺕ مجازی و طی سه مرحله، افزود: ﭼﻬﻞ ﻭ ﺳﻮﻣﯿﻦ ﺩﻭﺭﻩ ﻣﺴﺎﺑﻘﺎﺕ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ اوقاف ﺩﺭ ﺭﺷﺘﻪ‌ﻫﺎﯼ ﺣﻔﻆ ﮐﻞ ﻗﺮﺁﻥ، ﺣﻔﻆ 20 ﺟﺰﺀ، ﺣﻔﻆ 10 ﺟﺰﺀ، ﺣﻔﻆ 5 ﺟﺰﺀ، ﻗﺮﺍﺋﺖ ﺗﺮﺗﯿﻞ، ﻗﺮﺍﺋﺖ ﺗﺤﻘﯿﻖ، ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺍﺫﺍﻥ، ﺩﻋﺎﺧﻮﺍﻧﯽ ﻭ ﻫﻢ‌ﺳﺮﺍﯾﯽ ﻭ ﻫﻢ‌ﺧﻮﺍﻧﯽ ﻗﺮﺁﻥ ﻭﯾﮋﻩ بانوان و آقایان ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.


رقابت 15 هزار نفری در مسابقات سراسری اوقاف


حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور با بیان اینکه 15 هزار نفر از ممتازان قرآنی کشور در ﭼﻬﻞ ﻭ ﺳﻮﻣﯿﻦ ﺩﻭﺭﻩ ﻣﺴﺎﺑﻘﺎﺕ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ اوقاف به رقابت می‌پردازند، گفت: مسابقات تخصصی قرآن کریم ﻫﺮ ﺳﺎﻟﻪ از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و ﺑﺎ ﺣﻀﻮﺭ ﻭ ﺍﺳﺘﻘﺒﺎﻝ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﺍﻗﺸﺎﺭ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﻪ‌ﻭﯾﮋﻩ ﻧﺴﻞ ﺟﻮﺍﻥ ﻭ ﻧﻮﺟﻮﺍﻥ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﻣﯽ‌ﺷﻮد که مراحل شهرستانی و استانی این دوره از مسابقات، 20 شهریورماه از ساعت 8 طی دو نوبت در سالن‌ اجتماعات شهید بهشتی ویژه آقایان و شهید مفتح علوم پزشکی ویژه بانوان شهر بوشهر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراحل شهرستانی و استانی چهل و سومین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف بوشهر با حضور یک نفر ناظر و یک نفر داور ملی و 11 داور تخصصی و کارشناسان فنی تلاوت بومی استان برگزار خواهد شد، افزود: تعداد 10 نفر از نفرات برتر بوشهری که در رشته‌های مختلف قرآنی مسابقات سراسری سال گذشته اوقاف کشور حائز مقام و رتبه استانی و ملی شدند نیز در صحنه چهل و سومین دوره مسابقات امسال حضور دارند و به رقابت می‌پردازند.


‌داوری مجازی رشته دعاخوانی استان‌ها در تهران


مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر در ادامه اظهار کرد: بخش رشته دعاخوانی مرحله شهرستانی و مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن در تمامی استان‌ها به‌صورت ضبط ویدئویی توسط کمیته فنی و داوری با حضور کارشناسان فناوری و فرهنگی از متسابقان تهیه می‌شود و از طریق بستر فناوری سایبری اوقاف به مرکز ارسال می‌شود و سپس مستندات ضبطی شرکت‌کنندگان توسط داوران کشوری در تهران امتیازدهی و رتبه‌بندی خواهد شد.

وی با اعلام اینکه نفرات برتر هر رشته قرآنی در مرحله استانی به مرحله کشوری این دوره از مسابقات راه می‌یابند، گفت: نفرات برتر رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم با کسب امتیاز بیشتر موفق به راهیابی به مرحله مسابقات بین‌المللی قرآن می‌شوند و بر اساس آئین‌نامه رقابت‌ها در مابقی رشته‌های قرائت ترتیل، دعاخوانی، حفظ 20 جزء و اذان تا مرحله کشوری مسابقات قرآن اوقاف ادامه دارد.


اعلام زمان مسابقات معارفی


رئیس ستاد برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن استان بوشهر اعلام کرد: آزمون کتبی مرحله استانی رشته تفسیر عمومی و رشته‌های معارفی این دوره از مسابقات به‌صورت همزمان با سراسر کشور، 24 مردادماه، ساعت 9 در دو حوزه آزمونی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به شیوه اجرای مرحله استانی آزمون کتبی تفسیر عمومی پرداخت و افزود: سؤالات مرحله استانی آزمون کتبی تفسیر عمومی شامل سوره مریم با استفاده از منبع کتاب ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻭﯾﮋﻩ ﺍﻫﻞ ﺗﺸﯿﻊ ﻭ کتاب ﺻﻔﻮﺓ ﺍﻟﺘﻔﺎﺳﯿﺮ ﻭﯾﮋﻩ ﺍﻫﻞ ﺳﻨﺖ طرح می‌شود. در این مرحله 40 سؤال تستی با مجموع 40 امتیاز و دو سؤال تشریحی با مجموع 10 امتیاز از شرکت‌کنندگان این بخش آزمون گرفته خواهد شد. همچنین در مرحله کشوری آزمون کتبی تفسیر عمومی سؤالات با استفاده از همین دو منبع تفسیری شامل سوره‌های مریم و طاها است.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور با اشاره به اینکه زمان برگزاری آزمون مفاهیم رشته تفسیر قرآن قبل از ورود مراحل شهرستانی و استانی است، گفت: آزمون شفاهی رشته تفسیر ویژه چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف به قوت خودش باقی است و امسال این آزمون به‌صورت شفاهی در قالب دو سؤال مفاهیمی توسط داوران استانی به شیوه قرعه‌کشی از جزء اول و جزء دوم قرآن از متسابقان به عمل می‌آید.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی بوشهر از صدور احکام مسئولان کمیته‌های چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف و دیگر اعضای ستاد استانی برگزاری مسابقات خبر داد و اظهار کرد: علی‌اکبر مداح، دبیر ستاد برگزاری مسابقات و رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امورخیریه، احمد اسمعیلی، مسئول کمیته اجرایی و معاون مدیریت منابع و پشتیبانی اوقاف و امورخیریه، مجتبی خوش‌قلب، مسئول کمیته حراست و مدیر حراست اوقاف و امورخیریه، مهدی نجفی، مسئول کمیته فنی و کارشناس فناوری اوقاف و امورخیریه، حسین اسماعیلی، مسئول کمیته داوری و کارشناس فرهنگی اوقاف و امورخیریه، علی‌اکبر مداح، مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی و مدیر روابط عمومی و اموربین الملل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر عهده‌دار اجرای مراحل شهرستانی و استانی چهل و سومین دوره از مسابقات سراسری قرآن اوقاف در این استان هستند.

حامد فکوری
انتهای پیام
captcha