لزوم تمدید محدودیت‌ها در تهران
کد خبر: 3910745
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
زالی تأکید کرد:

لزوم تمدید محدودیت‌ها در تهران

فرمانده ستاد کرونای کلانشهر تهران با بیان اینکه شرایط تهران پیچیده و متفاوت از سایر استان‌های کشور است، تمدید محدودیت‌ها در پایتخت را خواستار شد.

لزوم تمدید محدودیت‌ها در تهرانبه گزارش خبرنگار ایکنا، علیرضا زالی فرمانده ستاد کرونای کلانشهر تهران بزرگ در حاشیه نشست ستاد کرونا در گفت‌وگویی تلویزیونی با بیان اینکه با توجه به نظرات فنی و بحث‌های میدانی، درخواست اعضای ستاد مقابله با کرونا در تهران، تمدید محدودیت‌ها به مدت یک هفته دیگر است، گفت: محدودیت‌های یک هفته‌ای کفایت نمی‌کند و دامنه محدودیت‌ها باید در هفته‌های آتی بیشتر شود.

زالی تأکید کرد: تهران با شرایط خاصی روبرو بوده و این موضوع نگرانی زیادی را برای ما به وجود آورده است. اعضای ستاد تهران امروز تأکید کردند باید مداخلات جدی سریع‌تری بلادرنگ در عرصه شهری رخ دهد تا شاهد بار بیماری در روز‌های آتی نباشیم.

۸۹۰ بیمار کرونایی در تهران بستری شدند

وی بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۸۹۰ بیمار کرونایی را در تهران بستری شده‌اند، گفت: شرایط تهران شرایط پیچیده‌ای و نیازمند یک نسخه کاملاً متفاوت نسبت به سایر استان‌های کشور است. لازم است مداخلات و مصوباتی که در شهر تهران صورت می‌گیرد، جایگاهی متفاوت داشته باشد و باید بلادرنگ عملیاتی شود تا زمان را با تأخیر از دست ندهیم.

زالی با تأکید بر لزوم انسجام و هماهنگی بخش‌های مختلف در استان تهران جهت مقابله با کرونا، درباره محدودیت‌های یک هفته‌ای اعمال شده، گفت: این محدودیت‌ها برای یک هفته اعلام شده بود. امروز با توجه به نظرات فنی و بحث‌های میدانی درخواست اعضای ستاد تهران، تمدید این محدودیت‌ها به مدت یک هفته دیگر است؛ چراکه محدودیت‌های یک هفته‌ای کفایت نمی‌کند و دامنه محدودیت‌ها باید در هفته‌های آتی افزایش یابد. خواست اعضای ستاد تهران گسترش و تعمیق این محدودیت‌هاست؛ البته به گونه‌ای که به شرایط فعلی و کسب و کار فعلی آسیب وارد نشود.
 
زالی همچنین افزود: موضوع مهم دیگر آن است که تمام تجمعات بالقوه بالای ۱۰ نفر، سمینارها، مجامع، کمیسیون‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها از نظر ما باید معلق تلقی شوند. درباره برگزاری نماز جماعت نیز مساجد طبیعتاً باز هستند، اما درخواست‌مان این بود که نماز و مناسک مذهبی به شکل فرادی برگزار شود. درباره نماز جمعه نیز با همکاری ائمه محترم جمعه استان تهران درخواست کردیم که این هفته هم نماز جمعه در سطح استان تهران تعطیل باشد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران درباره آزمون‌های سراسری نیز گفت: در مورد آزمون‌ها کماکان نظرمان این است که تهران شرایط میزبانی آزمون‌ها را ندارد. متأسفانه شاهد برگزاری جسته و گریخته برخی آزمون‌هایی هستیم که امکان زمانی برای تعلیق آن‌ها فراهم است. این درحالی است که درباره پروتکل‌های صیانت از سلامت افراد شرکت‌کننده که باید به مدت سه یا چهار ساعت در محیط بسته بنشینند، در برخی از این آزمون‌ها هنوز اطمینان خاطر نداریم.

وی تاکید کرد: بسیاری از پایگاه‌های تابستانی مدارس که گاهی اوقات جسته گریخته در استان تهران شاهد آن هستیم، قطعاً باید تعطیل شوند. پیشنهاد ما به وزیر بهداشت این بود که برنامه‌های غربالگری پیش دبستانی نیز باید تعطیل شوند و اگر افراد برای غربالگری در شرایط فعلی مراجعه کنند، خطر زیادی وجود دارد.
انتهای پیام
captcha