جمع‌آوری ۱۴۳ واحد پلاسمای خون از بهبودیافتگان کرونا در سمنان
کد خبر: 3910958
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳

جمع‌آوری ۱۴۳ واحد پلاسمای خون از بهبودیافتگان کرونا در سمنان

مدیرکل انتقال خون استان سمنان با اشاره به اینکه ۱۴۳ واحد پلاسمای خونی از بهبودیافتگان کرونا در استان جمع‌آوری شد، گفت: تقویت مشارکت بهبودیافتگان برای اهدای پلاسما در دستور کار است.

جمع‌آوری ۱۴۳واحد پلاسمای خون از بهبودیافتگان کرونا در  سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان،به نقل از مهر وحید بغدادی، مدیرکل انتقال خون استان شب گذشته 26 تیر با اشاره به اینکه اهدای پلاسما یکی از راهکارهایی است که برای درمان بیماری کرونا در دستور کار قرار دارد، گفت: با تحقیقات پزشکان در ایران و سایر کشورها مشخص شد از پلاسمای افرادی که بهبود یافتند برای درمان بیماران کرونایی می‌توان استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه کسانی که یک ماه از درمان آن‌ها می‌گذرد و اکنون بهبود یافتند حتماً برای اهدای پلاسمای خون به مراکز انتقال خون در سمنان و شاهرود مراجعه و در درمان این بیماری کمک کنند، متذکر شد: تاکنون ۱۴۳ واحد پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونایی در استان سمنان جمع‌آوری‌شده است.

مدیرکل انتقال خون استان بابیان اینکه این عملیات از دهم اردیبهشت‌ماه در مرکز انتقال خون سمنان آغاز شد، افزود: از ابتدای خردادماه نیز تجهیزات لازم برای دریافت پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونایی به پایگاه انتقال خون شاهرود ارسال شد.

بغدادی با تأکید بر اینکه تاکنون برای بیماری کرونا درمان مشخصی تعریف‌نشده است، اظهار کرد: از دو هفته گذشته مراکز درمانی استان سمنان برای درمان بیماران کرونایی با استفاده از تزریق پلاسمای خونی بهبودیافتگان اقدام کردند.

به گفته وی؛ تا امروز حدود ۵۰ واحد از پلاسمای جمع‌آوری‌شده به مراکز درمانی در شاهرود و سمنان برای تزریق به بیماران کرونایی ارسال‌شده است.

انتهای پیام
captcha