اهانت به عبادتگاه‌های دیگر ادیان اهانت به اسلام است / موضع امام علی(ع) در برابر تبدیل کلیسا به مسجد
کد خبر: 3911272
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
تحلیلگر عراقی نوشت:

اهانت به عبادتگاه‌های دیگر ادیان اهانت به اسلام است / موضع امام علی(ع) در برابر تبدیل کلیسا به مسجد

نویسنده و تحلیلگر عراقی در یادداشتی نوشت: کسانی که با بهانه‌های مختلف به پیروان دیگر ادیان و اعتقادات اهانت می‌کنند؛ دزدان، فاسدان و یا اجیرشدگان از سوی دشمنان اسلام هستند؛ آنچه امروز اردوغان در تبدیل کلیسای ایاصوفیه به مسجد انجام داده نیز رفتاری زشت و غیرقابل قبول است و اهانت به اسلام به شمار می‌رود.

اهانت به عبادتگاه‌های دیگر ادیان اهانت به اسلام و مسلمانان استبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری صوت العراق، مهدی المولی، نویسنده و تحلیلگر عراقی، در مطلبی نوشت: هرگونه اهانت به عبادات، اعتقادات و پرستشگاه‌های دیگر ادیان هرچند غیرعمدی و هرچقدر کوچک باشد نه تنها اهانت متعمدانه به اسلام و مسلمانان به شمار می‌رود، بلکه از هر جنگی علیه اسلام و مسلمانان خطرناک‌تر است. 

کسانی که مرتکب چنین رفتاری می‌شوند، در حقیقت دشمن اسلام و مسلمانان اما در لباس و به نام اسلام هستند که از هر دشمنی خطرناک‌تر و بلکه تنها دشمن و خطر برای این دین به شمار می‎روند و همه ضعف و عقب‌ماندگی که امروز مسلمانان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، نتیجه رفتار این دسته از افراد است. به همین دلیل بر هر مسلمان آزاده‌ و پایبند به ارزش‌های تمدن اسلامی و انسانی واجب است که در برابر این گونه اقدامات و عاملان آنها در هر پوشش و با هر شعاری، بیدار و هوشیار بوده و بداند که این افراد دشمن اسلام و مسلمانان هستند.

بر همین اساس مسلمانان باید به جای پیروان دیگر ادیان، علیه این افراد اعلام جهاد کنند، چراکه اسلام رحمتی برای همه جهانیان بدون در نظر گرفتن دین و اعتقادات آنهاست و هر اعتقادی خلاف این ارتباطی با اسلام ندارد. هدف اسلام برپایی عدالت و از بین بردن ظلم است. به همین دلیل فرد عادل غیرمسلمانان بر مسلمان ظالم برتری دارد.

در اعتقادات اسلامی آمده است کسی که حاکم ظالم و ستمکاری را ببیند و با سخن یا عمل به مقابله با او برنخیزد، همانند اوست لذا بر مسلمانان صادق و با اخلاص لازم است خود را هم طراز اسلام کرده و این دین را از همه انحرافات و ناخالصی‌هایی که به آن وارد شده است، پاک کنند.

در حقیقت کسانی که با بهانه‌های مختلف به پیروان دیگر ادیان و اعتقادات اهانت می‌کنند، دزدان، فاسدان و یا اجیرشدگان از سوی دشمنان اسلام و مسلمانان هستند و این همان کاری است که از سوی آل سعود و مزدوران وهابی در اجرای اوامر رژیم صهیونیستی انجام می‌گیرد. اما آنچه امروز اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در تبدیل کلیسای ایاصوفیه به مسجد انجام داده نیز رفتاری زشت و غیر قابل قبول است و اهانت به اسلام و کاستن از شأن آن به شمار می‌رود.

این گونه اقدامات در اسلام رد شده است. مانند آنکه گفته شده است امام علی(ع) در یکی از کلیساهای کوفه نماز به جای آورد. یکی از مسلمانان پیشنهاد داد کلیسا به مسجد تبدیل شود اما امام با قاطعیت این پیشنهاد را رد کردند و فرمودند: «این مکانی است که خداوند در آن پرستیده می‌شود». لذا اسلام 1450 سال پیش این گونه اقدامات وحشیانه را رد کرده است. هرچند از سوی برخی از مردم پذیرفته شده بود اما اسلام ناب محمدی و مسلمانان که خود را هم طراز اسلام کرده بودند، این رفتارها را نمی‌پذیرفتند.

بر همین اساس مسلمانان آزاده باید رفتار اردوغان را محکوم کنند زیرا این اقدام اهانت به اسلام و زشت نشان دادن چهره انسانی و تمدنی این دین و کم کردن شأن مسلمانان به شمار می‌رود. دادگاه عالی اداری ترکیه روز جمعه، ۲۰ تیر، بر تغییر کاربری ‏موزه ایاصوفیه پس از ۸۶ سال رأی مثبت داد و قرار شد درهای این مسجد به روی نمازگزاران ‏گشوده شود.

پس از صدور این حکم رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، در مقابل دوربین‌ها قرار گرفت و با استقبال ‏از حکم دادگاه قضائی کشور گفت: برنامه‌ریزی لازم را به‌سرعت انجام می‌دهیم تا روز جمعه، ۲۴ ژوئیه ۲۰۲۰ (سوم مرداد) نماز جمعه در مسجد ایاصوفیه اقامه شود و به ‌این‌ ترتیب این مسجد را به‌عنوان محلی برای عبادتگاه افتتاح خواهیم کرد. 

انتهای پیام
captcha