مدارس کردستان؛ میزبان اجرای طرح «مدرسه کانون تربیتی محله»
کد خبر: 3911289
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲

مدارس کردستان؛ میزبان اجرای طرح «مدرسه کانون تربیتی محله»

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش کردستان از اجرای طرح تحولی «مدرسه کانون تربیتی محله» در ۱۰ درصد مدارس استان کردستان خبر داد.

ایوب فیض‌پور، رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: در راستای تحقق سند تحول بنیادین و باتوجه به ابلاغ «بسته‌های اجرایی تحول آفرین» توسط مقام عالی وزارت، طرح «مدرسه کانون تربیتی محله» اجرایی شده است.

وی از اجرای طرح تحولی «مدرسه کانون تربیتی محله» در 10 درصد مدارس استان کردستان خبر داد و افزود: این طرح از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان جهت اجرا به کلیه شهرستان‌ها و مناطق تابعه ابلاغ شده است.

فیض‌پور با اشاره به اینکه مدرسه محوری در اولویت امور آموزش و پرورش قرار گیرد، بیان کرد: تربیت اصلی دانآموزان در مدارس شکل می‌گیرد در این راستا باید مشارکت‌جویی و مشارکت‌پذیری با حاکمیت اخلاق و روابط انسانی انسجام یابد.

وی به توانمندسازی مدیران در اجرای این طرح اشاره و بیان کرد: براساس بیانات وزیر آموزش و پرورش در توانمندسازی مدیران منتظر آموزش و پرورش نباشند بلکه باید مدیران و معلمان به دنبال افزایش توانمندی باشند و در رأس توانمندی‌ها افزایش تقوای الهی را مورد توجه قرار دهند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش کردستان پژوهش محوری را یکی دیگر از برنامه‌های در دست اجرای آموزش و پرورش در این طرح دانست و بیان کرد: در طراز کانون و تربیت باید پژوهش محوری هم در نظر گرفته شود و مدرسه‌ای که کانون تربیت قرار گیرد باید پژوهش محور باشد.

وی مسئولیت‌پذیری را خلأی در سبک زندگی دانش‌آموزان دانست و اعلام کرد: امروزه دانش‌آموزان به حرف پدر و مادر خود همانند خرید یک نان گوش نمی‌کنند و مسئولیت پذیری آنان نسبت به گذشته کم شده است.

فیض‌پور با اشاره به اختصاص بسته‌های اجرایی تحول آفرین به این طرح تأکید کرد: بسته‌های اجرایی تحول آفرین به عنوان نقشه راه کلیه برنامه‌ریزی‌ها، تصمیم گیری‌ها و اصلی‌ترین برنامه‌های اجرایی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی 1400- 1399 تخصیص یافته است.

وی کاهش فاصله بین جامعه و مدرسه و تعامل اثر بخش آن‌ها با هم، ارتباط بین یادگیری‌های مدرسه و زندگی اجتماعی، تبدیل مدرسه به کانون پیشرفت محله و افزایش مشارکت عوامل اثربخش بیرونی در امور آموزشی و پرورشی مدارس را از اهداف کلی این طرح عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha