واکاوی تلاش کشورهای اسلامی در مقابله با کرونا
کد خبر: 3911368
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
در همایش آنلاین امارات انجام شد؛

واکاوی تلاش کشورهای اسلامی در مقابله با کرونا

تلاش‌های کشورهای اسلامی در رویارویی با پاندمی کرونا طی همایشی آنلاین در امارات واکاوی و بررسی شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روزنامه «الاتحاد» امارات، این همایش دیروز، 28 تیرماه با عنوان «ویژگی‌ها و نقاط عطف فقه در دوران پساکرونا» با همکاری انجمن جهان اسلام و شورای فتوای شرعی امارات برگزار شد و جمع زیادی از علما، پژوهشگران و کارشناسان خبره در آن شرکت کردند.

در این همایش مجازی مسائل فقهی و نقاط عطف فقه پس از بحران کرونا مورد بررسی قرار گرفت و اندیشمندان جهان که از راه دور با این همایش در ارتباط بودند، شواهدی فقهی از قرآن، سنت و اظهارات اندیشمندان درباره نماز، زکات، نحوه پرداخت آن و حج و عمره در شرایط پساکرونا ارائه دادند.

شیخ نورالحق قادری، وزیر امور دینی پاکستان طی سخنانی در این همایش گفت: نخستین فتوای مربوط به بحران کرونا از سوی شورای فتوای شرعی امارات صادر شد و فتوایی جامع و قانع‌کننده بود.

محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر نیز اظهار کرد: فقها اکنون بیش از هر زمان نیاز دارند که عقل را برای درک درست متون و قواعد دینی به کار بگیرند.

در ادامه طی جلسه‌ای با عنوان «تلاش‌های شاخص کشورهای اسلامی در رویارویی با بیماری همه‌گیر کرونا» به ریاست یوسف عثیمین، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، تلاش‌های امارات و عربستان در این باره تبیین شد.

انتهای پیام
captcha