عید غدیر؛ فرصتی برای تبیین مبانی اعتقادی شیعه
کد خبر: 3911425
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۷

عید غدیر؛ فرصتی برای تبیین مبانی اعتقادی شیعه

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان با بیان اینکه عید غدیر فرصتی برای تبیین مبانی اعتقادی شیعه و زمینه‌ساز حاکمیت مهدوی است، گفت: غدیر فرصت تبیین وظیفه مردم در قبال امام است.

عید غدیر؛ فرصتی برای تبیین مبانی اعتقادی شیعه

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام علی شکری، مدیرکل این اداره عصر روز گذشته، 29 تیرماه در نشست برنامه‌ریزی عید غدیر و هفته ولایت و امامت در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه باید بدانیم نقش مردم و امت بسیار محوری و حیاتی است، گفت: زمینه‌سازی حاکمیت امام بر عهده مردم است و بر این اساس عید غدیر فرصتی برای تبیین مبانی اعتقادی شیعه و زمینه‌ساز حاکمیت مهدوی است و فرصت تبیین وظیفه مردم در قبال امام است.

وی ادامه داد: مردم اگر در زمانی با امام‌ علی(ع) همراهی می‌کردند ایشان خانه‌نشین نمی‌شدند، در این راستا نقش مردم در زمینه‌سازی حاکمیت دینی دارای اهمیت بسزایی است و از سوی دیگر نقش دستگاه‌های اجرایی نیز در این زمینه دارای اهمیت است.

شکری با تأکید بر اینکه باید دستگاه‌های حاکمیتی فضا را برای نقش‌آفرینی مردم در جامعه اسلامی مهیا کنند، متذکر شد: رابطه امام و امت و امت با امام مکمل هستند و می‌توانند ما را در زمینه‌سازی برای حکومت مهدوی کمک کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان افزود: باید از سطح پایین جامعه یعنی مسجد و امام آن، کارهای ترویجی و تبلیغی را شروع کنیم و محوریت کار باید غدیر، موضوع مسجد و امام آن باشد، اگر بتوانیم این اقدامات را در سطح محله‌‌ها انجام دهیم و زمینه حضور مردم در این سطح ایجاد شود، می‌توانیم که در سطح وسیع‌تری نیز مشارکت و حضور مردم را مشاهده کنیم.

وی با بیان اینکه در مساجد کانون‌های فرهنگی، بسیج، امداد محله، هیئت‌های مذهبی وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها برای ترویج و توسعه فرهنگ ولایت بهره برد، گفت: این عناصر می‌توانند ذیل امام مسجد فعالیت داشته باشند و شورایی را تشکیل دهند، بر این اساس پیشنهاد می‌شود که اگر این شورا شکل گیرد در همین دهه امامت و ولایت که از دهم مردادماه آغاز می‌شود می‌توانیم کارهای خیلی خوب معنوی را انجام دهیم که مواسات و کمک مؤمنانه یکی از آن‌هاست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان با اشاره به اینکه کاری که حضرت علی(ع) انجام می‌داد خدمت‌رسانی به مردم بود، بیان کرد: اگر بتوانیم در دهه ولایت و امامت به مستمندان و فقرا خدمت برسانیم آن‌هم خدمتی که صرفاً کمک‌های نقدی نباشد، می‌توانیم سیره امیرالمؤمنین علی(ع) را نیز تبیین کنیم.

انتهای پیام
captcha