گزارش صفحات معارفی رسانه‌ها از جلسه ستاد ملی پیگیری‌های ویژه محرم
کد خبر: 3911591
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸

گزارش صفحات معارفی رسانه‌ها از جلسه ستاد ملی پیگیری‌های ویژه محرم

اغلب صفحات معارفی رسانه‌ها امروز 30 تیرماه از برگزاری نشست ستاد ملی پیگیری‌های ویژه محرم خبر داده‌اند. این نشست به منظور بررسی وضعیت برگزاری مراسم ویژه محرم در ایام کرونایی برگزار شد.

گزارش صفحات معارفی از جلسه ستاد ملی پیگیری‌های ویژه محرم

به گزارش ایکنا، از جمله مهم‌ترین رویدادهایی که صفحات معارفی رسانه‌ها روز 30 تیرماه بر روی خروجی قرار داده‌اند، می‌توان به برگزاری نشست ستاد ملی پیگیری‌های ویژه محرم اشاره کرد؛ نشستی که با حضور برخی از مدیران دستگاه‌های مذهبی کشور برگزار شد و در آن بر برگزاری پرشورتر عزاداری محرم نسبت به سال‌های قبل و البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید شد. در ادامه نگاهی گذرا به صفحات معارفی رسانه‌ها انداخته شده است.

تسنیم

خبرگزاری تسنیم در بین خبرهای منتشر شده در صفحه دین، قرآن و اندیشه روز 30 تیرماه از برگزاری دوره‌های مجازی قرآن و حدیث به دو زبان در مرکز قرآن و حدیث حرم حضرت معصومه(ع) خبر داده و در مطلب دیگری علت قائم و منتظَر نامیدن حضرت مهدی(عج) نقل شده است. تسنیم در کنار دو مطلب فوق، همچنین از انتشار شماره جدید فصلنامه تخصصی علوم انسانی اسلامی خبر داده است.

تسنیم در ادامه خبرهای امروز در گفت‌وگویی با مدیرکل آموزش و سنجش حفظ قرآن سازمان دارالقرآن الکریم به بررسی دلایل عدم برگزاری آزمون اعطای مدرک به حفاظ در فضای مجازی پرداخته است. «محمد رمضانی‌فرد» در گفت‌وگوی خود با تسنیم درباره برگزاری مرحله اول پانزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن‌کریم به‌صورت مجازی و آنلاین گفته است: «برگزاری این آزمون به دو دلیل عمده امکان‌پذیر نیست، دلیل اول، سخت‌افزاری است، زیرا امکانات لازم به‌منظور برگزاری این آزمون برای 10 هزار نفر در سطح کشور و در زمان مشخص در سازمان وجود ندارد. نکته مهم‌تر، جنس آزمون است. این مرحله از آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان در دو بخش حفظ و ترجمه و مفاهیم خلاصه می‌شود».

این خبرگزاری همچنین از برگزاری نشست ستاد ملی پیگیری‌های ویژه محرم در مجموعه سرچشمه خبر داده و صحبت‌های مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در این نشست را منتشر کرده است. «جواد شیخ‌اکبری» در بخشی از سخنان خود در این نشست با بیان اینکه محرم امسال با همه سختی‌ها و موانع پیش رو بر اساس سنت الهی برگزار خواهد شد، گفته است: «برای همگرایی و اتحاد بیشتر، باید در حوزه محتوا و پویش به یک شعار واحد برسیم. ما در رسانه ملی به پیشنهادهای اجرایی رسیده‌ایم که می‌تواند چهره کشور را محرمی‌تر کند. باید بسترهای معتبری در حوزه فضای مجازی در نظر بگیریم که این بستر در صدا و سیما وجود دارد».

«مژدۀ امام جواد(ع) به شیعه‌ای که از مرگ می‌ترسید»، «امامی که در کودکی غوغا به‌پا کرد»، «مهارت تربیتی برای آنکه فرزندانمان با حجاب انس بگیرند/ چرا بعضی از دختران نوجوان از حجاب دل‌زده می‌شوند؟»، «قمی: عزاداری امام حسین(ع) رکن رکین و جزیی از زندگی ما است»، «مدیر جهادیِ خیریه جواد الائمه در مسیر نبرد با بیماری کرونا شهد شهادت را نوشید»، «جامعه شیعه در دوران امام جواد (ع) و گستره شیعیانِ ایران + دانلود» و «متأسفانه منبرهای ما یک‌طرفه است و با جوان حرف نزدیم/ آیا دلیل مشکلات کم کاری روحانیون است؟» از دیگر تیترهای منتشر شده در صفحه دین،‌ قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم است.

فارس

خبرگزاری فارس در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی به انعکاس سخنان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست ستاد ملی پیگیری‌های ویژه محرم پرداخته است. حجت‌الاسلام «محمد قمی» در بخشی از صحبت‌های خود در این نشست، با بیان اینکه محبّت و روضه‌های سیدالشهدا(ع) جزیی از فرهنگ ماست و مانند شیر و شکر، فرهنگ عاشورایی در فرهنگ ایرانی ما نهفته است، تصریح کرده است: «این روضه‌ها تعطیل‌بردار نیست و حتماً مردم با فرهنگ و غنی ایران آگاه هستند و دستگاه‌های حاکمیتی نیز آماده هستند تا با تمهیدات لازم، زمینه‌های برگزاری با مراعات کامل جلسات محرم را فراهم کنند».

این خبرگزاری علاوه بر انتشار صحبت‌های رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در جلسه ستاد ملی پیگیری‌های ویژه محرم، گزارش مشروحی نیز از این نشست مخابره کرده و آن را با تیتر «مراسم عرفه امسال الگوی هیئت‌ها در محرم است/ احتمال برگزاری دسته عزای مسلمیه» بر روی خروجی قرار داده است.

فارس در خبر دیگری از توقف ثبت نام حج تمتع 1400 خبر داده است و در ادامه فیلمی از مراحل ضدعفونی کردن مداوم مسجدالحرام در آستانه حج تمتع را منتشر کرده است. توئیت «میثم مطیعی» درباره زنده‌یاد «روح‌الله رجایی» از دیگر خبرهای فارس در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی در روز 30 تیرماه است.

در ادامه خبرهای امروز فارس در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی گفت‌وگویی با «رحیم قربانی»، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی صورت گرفته است. قربانی در بخشی از صحبت‌های خود از برگزاری انتخابات زودهنگام این دو اتحادیه در روز سوم مردادماه خبر داده و گفته است:‌ «این انتخابات برای اتحادیه کشوری است و اتحادیه‌های استانی انتخابات ندارند و به کار خود ادامه می‌دهند».

«مسابقه کتابخوانی «پیوند پایدار» به مناسبت روز ازدواج برگزار می‌شود»، «اگر فقه در حکومت پیاده نشده تقصیر من و شماست/ منبرهای ما یک طرفه است»، «زائران حج تمتع برای جلوگیری از شیوع کرونا از امروز قرنطینه می‌شوند»، «عزاداری شهادت امام جواد(ع) در هیأت‌های کشور/ اغلب جلسات تهران لغو شد»، «حامد عسکری: نمی‌خواستم در «خال سیاه عربی» عرفان بترکانم!»، «دیدار با معلم خصوصی فرزندان شیخ «احمد کافی»/ خانه شیخ، کمیته امداد قبل از انقلاب بود»، «اهداف حج ابراهیمی در فضای مجازی تبیین می‌شود» و «ورود زائر به کاظمین از امروز ممنوع شد/ آغاز ثبت‌نام زیارت نیابتی» از دیگر مطالب خبری منتشر شده در خبرگزاری فارس در روز 30 تیرماه است.

ایسنا

خبرگزاری دانشجویان ایران در صفحه دین و اندیشه پاسخ آیت‌الله وحید خراسانی در خصوص برگزاری مراسم ماه محرم در ایام کرونایی را بازنشر داده است. این مرجع تقلید در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وظیفه ما در ایام محرم الحرام نسبت به اقامه عزاء حضرت سیدالشهداء(ع) و سایر مناسبات أهل بیت(ع) با وجود ویروس کرونا چیست؟ گفته‌اند: «شعائر اهل‌بیت علیهم‌السلام و خصوصا اقامه‌ عزای حضرت سیدالشهداء علیه السلام، نباید تعطیل شود، ولیکن با رعایت جهات بهداشتی و آنچه که متخصصین امر توصیه می‌کنند».

این خبرگزاری نیز همچون دیگر خبرگزاری‌ها از نشست ستاد ملی پیگیری‌های ویژه محرم گزارشی منتشر کرده و در آن به نقل از رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بر برگزاری پرشورتر محرم امسال نسبت به سال‌های دیگر با رعایت پرتکل‌های بهداشتی تأکید کرده است.

«رقبات آموزشی احیا، بازسازی و ساماندهی می‌شوند»،‌ «رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درگذشت مهدی حبیب‌پور را تسلیت گفت» و «شیعه و سنی چه تفاوت‌هایی در تعریف امام دارند؟!» از دیگر مطالب خبری منتشر شده در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران است.

میزان

خبرگزاری میزان در صفحه دین و اندیشه خبر درگذشت «مهدی حبیب‌پور»، فعال عرصه جهاد و خدمت‌رسانی به انقلاب اسلامی و تسلیت رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه را منتشر کرده است. میزان همچنین گزارشی از نشست ستاد ملی پیگیری‌های ویژه محرم را منتشر کرده و در مطلب دیگری شرط خروج زن از منزل در ضمن عقد نکاح را تبیین کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان نیز از نشست ستاد ملی پیگیری‌های ویژه محرم خبر گزارشی منتشر کرده و آن را با تیتر «عزم جزم مسئولان برای برگزاری عزاداری سیدالشهدا(ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی» بر روی خروجی قرار داده است. این خبرگزاری در مطلب دیگری حدیثی از امام حسن عسکری(ع) درباره علت دیدن خواب‌های پریشان را بازنشر داده است.

ایرنا

خبرگزاری جمهوری اسلامی صفحه قرآن و مععارف را با انتشار یک خبر به روزرسانی کرده است. در این خبر که به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما منتشر شده، از رشد 54 درصدی مخاطبان طرح قرآنی 1454 نسبت به سال گذشته خبر داده شده است.

ایبنا

خبرگزاری کتاب ایران در صفحه دین گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام والمسلمین «روح‌الله بیدارام»، مسئول پروژه «اخلاق تبلیغ از منظر حضرت آیت‌الله‌العظمی مظاهری» منتشر کرده است. این پروژه از سوی پژوهشکده الهیات و خانواده وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تعریف شده است. حجت‌الاسلام والمسلمین بیدرام در این گفت‌وگو بیان کرده است: «رعایت تقوا، اخلاص، صبر و شکیبایی، حُسن خلق و مردم‌داری از مهمترین توصیه‌های آیت‌الله‌العظمی مظاهری به مبلغان است».

تا زمان تهیه این گزارش (ساعت 14 روز 30 تیرماه) صفحه قرآن و متون خبرگزاری مهر هیچ خبری بر روی خروجی قرار نداده است.

انتهای پیام
captcha