چهل‌ونهمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار می‌شود
کد خبر: 3911957
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹

چهل‌ونهمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار می‌شود

چهل‌و‌نهمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی هفتم مردادماه به منظور بررسی سه پیش‌دستور و چهار دستور اصلی برگزار می‌شود.

چهل و نهمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا، چهل‌و‌نهمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی سه‌شنبه، هفتم مردادماه در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور اعضای این شورا برگزار می‌شود.

در این جلسه سه پیش‌دستور و چهار دستور به بحث گذاشته خواهد شد. در اولین پیش‌دستور گزارش اجرایی‌سازی مصوبات و تصمیمات شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سال ۹۸ ارائه می‌شود.

قرائت گزارش توزیع اعتبارات سال ۹۸ صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی و قرائت گزارش آخرین وضعیت نهایی‌سازی ادغام اتحادیه‌های مردم‌نهاد قرآنی کشور از دیگر پیش‌دستورهای چهل‌ونهمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی است.

همچنین در بخش دیگری از این جلسه و به عنوان اولین دستور، پیش‌نویس سند راهبردی توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآن در نظام سلامت مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا در ادامه در مورد تصویب نهایی آن بحث شود. ارائه گزارش یک‌ساله روند اجرای سند راهبردی توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآن کشور، دومین دستور اصلی این جلسه خواهد بود.

علاوه بر این، پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مصوبه تدوین آئین‌نامه شوراهای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در ادامه نیز ضوابط عضویت دستگاه‌ها در جلسات شورا و کمیسیون‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

با توجه به محدودیت‌های وزارت بهداشت برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اعلام شده است که اولویت حضور اعضا در این جلسه به صورت مجازی تعریف شده است.

یادآور می‌شود، جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی هر دو ماه یک بار برگزار می‌شود، جلسه چهل‌وهشتم این شورا اواسط اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

انتهای پیام
captcha