ارتباط با شرق آثار تحریم‌ها را کاهش می‌دهد
کد خبر: 3912245
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳

ارتباط با شرق آثار تحریم‌ها را کاهش می‌دهد

امام جمعه موقت زاهدان گفت: در شرایطی که دولت امریکا کشورمان را در محاصره اقتصادی قرار داده و انواع تحریم‌ها را علیه ما وضع کرده، ارتباط با شرق می‌تواند تا حد زیادی آثار تحریم‌ها را کاهش دهد؛ درست است هر کشوری به دنبال منافع خودش است، اما همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند ارتباط با شرق در مقایسه با غرب، خطرش کمتر و منافعش بیشتر است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام جواد طاهری، امام جمعه موقت زاهدان امروز، 3 مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: اخیراً بحث برنامه ۲۵ ساله همکاری ایران و چین در رسانه‌ها مطرح شد که عده زیادی علیه آن موضع گرفتند، اما با بررسی دقیق مخالفت‌ها درمی‌یابیم که این موضع‌گیری‌ها بیشتر نتیجه تحریک افکار عمومی بود و کمتر دغدغه منافع ملی به چشم می‌خورد.

امام جمعه موقت زاهدان ادامه داد: جمهوری اسلامی در طول سال‌های بعد از انقلاب، همواره نشان داده که اهل مذاکره، تعامل و همکاری است، اما دولت‌های غربی از جمله در بحث برجام نشان دادند که تعامل با آنان سودی نداشته و قابل اعتماد نیستند.

وی بیان کرد: در شرایطی که دولت امریکا کشورمان را در محاصره اقتصادی قرار داده و انواع تحریم‌ها را علیه ما وضع کرده، ارتباط با شرق می‌تواند تا حد زیادی آثار تحریم‌ها را کاهش دهد؛ درست است هر کشوری به دنبال منافع خودش است، اما همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند ارتباط با شرق در مقایسه با غرب، خطرش کمتر و منافعش بیشتر است.

طاهری اظهار کرد: جالب اینجاست که امریکایی‌ها و برخی کشورهای مرتجع منطقه مانند امارات و عربستان، اظهار کرده‌اند که نگران استقلال ایران هستند و با مطرح کردن این مسائل در رسانه‌ها، به دنبال تحریک افکار عمومی هستند، در حالی که همین کشورها بودند که ایران را تحریم کردند تا به زانو درآید.

وی گفت: این حکومت‌ها خود را دلسوز مردم ایران نشان داده و می‌گویند تعامل با چین، استقلال ایران را تهدید می‌کند، اما چگونه کشورهایی که در طول تاریخ، در گذشته و حال، همواره به دنبال استعمار سایر کشورها بوده و هستند، امروز نگران استقلال ایران شده‌اند.

امام جمعه موقت زاهدان افزود: هر توافقی که صورت می‌گیرد، دوسویه است و هر دو طرف منافعی می‌برند؛ با توجه به شرایط تحریمی ایران، حضور شرکت‌های خارجی و انعقاد توافق تعهدآور که آن‌ها را ملزم به حضور در ایران و انتقال فنّاوری به داخل کشور کند، مطلوب قلمداد می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالروز نماز جمعه، بیان کرد: نماز جمعه امکانی را فراهم می‌کند تا مسائل مهم داخلی و خارجی به گوش مردم برسد؛ نماز جمعه رسانه‌ای قوی است که بصیرت مردم را افزایش داده و کشور را از فتنه‌های سنگین سیاسی حفظ می‌کند.

طاهری اضافه کرد: متأسفانه شیوع ویروس کرونا موجب شد تا برای مدتی، به دلیل حفظ سلامت مردم، نماز جمعه تعطیل شود؛ امیدواریم هرچه زودتر این بحران رفع شده و مردم مسلمان شیعه و سنی کشورمان، با خیالی آسوده در نمازهای جمعه حضور بهم رسانند.

انتهای پیام
captcha