هر تلفن همراه؛ یک خانه قرآن
کد خبر: 3912319
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲

هر تلفن همراه؛ یک خانه قرآن

یک طراح نرم‌افزار برنامه‌های قرآنی در بجنورد اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت‌های تکنولوژی هر شخص می‌تواند در تلفن همراه خود یک خانه قرآن داشته باشد.

تلفن همراه هر شخص؛ یک خانه قرآنصادق گلیانی، طراح نرم‌افزار برنامه‌ قرآنی «آسمانی» در بجنورد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، اظهار کرد: نرم‌افزار طراحی شده قابلیت ترجمه قرآن به زبان‌های مختلف را دارد. تاکنون نرم‌افزارهای کاربردی بسیاری در حوزه ترجمه، تفسیر و... راه‌اندازی شده است، اما نرم‌افزاری با محوریت ترجمه به زبان‌های مختلف موجود نبود، بنابراین انگیزه بیشتری برای طراحی آن پیدا کردم.

وی ادامه داد: سر منزل مقصودم در کار استفاده از دانش بزرگان قرآنی و علم مجتهیدن است تا رهنمود‌های خداوند در قرآن را که از سوی علما استخراج شده به زبان‌های مختلف در دسترس جهانیان قرار دهم.

گلیانی در رابطه با ایجاد دسترسی‌های بیشتر در این نرم‌افزار، بیان کرد: بیشتر از هزینه‌های مالی احتیاج به همراهی دستگاه‌های مربوطه است زمانی که حمایت دستگاه‌های دولتی مربوطه از کار نو و جوان آغاز شود انگیزه، همت و مسئولیت‌پذیری به وجود آمده باعث برداشته شدن مشکلات پیش‌رو و پیشرفت خواهد شد.

وی تأکید کرد: نرم‌افزارهای موبایل قابلیت دسترسی بسیار راحتی را دارند و با کاربری آسان نرم‌افزار می‌توان طیف وسیعی از رده‌های سنی نوجوان تا سالمندان به استفاده از نرم‌افزار قرآنی «آسمانی» ترغیب کرد. صرفاً نرم‌افزار برای گروه خاص از جامعه نیست محتوای آن کلام خداوند است و دسترسی به این رهنمودها را با توجه به سبک زندگی جامعه حال حاضر آسان می‌کنیم.

گلیانی ادامه داد: در حوزه قرآنی مشکلی آنچنانی وجود ندارد که با اعتماد به جوانان و ایده‌های جدید این عقب‌ماندگی به یاری خداوند رفع می‌شود. کلام خدا با توجه به سبک زندگی باید دامنه انتشار متناسب داشته باشد دنیای تکنولوژی بستری فراهم کرده که زمانی در هر خانه‌ای یک قرآن وجود داشت در حال حاضر تلفن همراه هر شخصی می‌توان خانه قرآن باشد.

وی بیان کرد:‌ انتظارم از دستگاه‌‎های مربوطه، شناسایی جوانان با ایده‌های قرآنی است که با برقراری ارتباط مؤثر با این جوانان، می‌تواند اتفاقات خوبی را در حوزه فعالیت‌های قرآنی رقم زد.

گلیانی در پایان با اشاره به اینکه انسان‌ها باید بتوانند با امکانات مناسب دسترسی آسان به کلام خداوند داشته باشند، ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند، در این فضای آلوده مادیات، شایسته است در دریای بی‌کران معنویت قرآن کریم شنا کرد، تا از پلیدی‌های دنیا پاک شد و این جز با انس مدام با این کتاب آسمانی ممکن نیست.

انتهای پیام
captcha