لزوم اجرای خودجوش برنامه‌های دهه امامت و ولایت
کد خبر: 3912604
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳

لزوم اجرای خودجوش برنامه‌های دهه امامت و ولایت

رئیس ستاد دهه امامت و ولایت هرمزگان گفت: باید به سمتی پیش رویم که برنامه‌های دهه امامت و ولایت به لحاظ شکلی و  محتوایی مانند نیمه شعبان و عاشورا به‌صورت خودجوش و مردمی برگزار شود.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی بنیاد غدیر استان، حجت‌الاسلام احمد عامری سیاهویی، رئیس ستاد دهه امامت و ولایت هرمزگان در نشست هم‌اندیشی گرامیداشت دهه امامت و ولایت و برگزاری همایش مجازی «ولایت، محور اتحاد امت اسلامی» اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی در دهه امامت  و ولایت، برگزاری همایش ولایت، محور اتحاد امت اسلامی است که به ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: باید از تمام ظرفیت موجود برای مدح و بیان فضایل امیرالمؤمنین‌(ع) استفاده کنیم و به سمتی پیش رویم که برنامه‌های دهه امامت و ولایت به لحاظ شکلی و‌ محتوایی مانند نیمه شعبان و عاشورا به‌صورت خودجوش و مردمی برگزار شود. از دستگاه‌های اجرایی نیز درخواست داریم در برگزاری برنامه‌های غدیر و همایش مجازی «ولایت، محور اتحاد اسلامی» همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس ستاد دهه امامت و ولایت هرمزگان گفت: امسال در همایش مجازی غدیر برای اولین بار از ظرفیت علمی جامعة‌المصطفی، مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و مجمع‌التقریب با استفاده از رسانه ملی، جهت گسترش مخاطبان استفاده خواهد شد.

عامری تصریح کرد: به پیشنهاد نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان دبیر برگزاری این همایش انتخاب شد و این همایش مجازی با سخنرانی دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر، مولوی اسحق از علمای برجسته اهل سنت و برخی از علمای مسیحی خارج از کشور انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: اعضای کمیته‌های برگزاری این همایش عبارت‌اند از شهرداری بندرعباس، دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل سنت، مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و برادران، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، سپاه امام سجاد(ع)، بنیاد نهج‌البلاغه و دبیرخانه گام دوم انقلاب که با پیگیری و همکاری بنیاد غدیر هرمزگان نسبت به معرفی مخاطبان همایش مجازی و ارائه مشخصات آنان برای تعریف رمز عبور، کاربری، کد ملی و شماره تماس اقدام خواهند کرد.

رئیس ستاد دهه امامت و ولایت هرمزگان بیان کرد: طرح احسان علوی در راستای کمک‌های مؤمنانه، یکی از برنامه‌هایی است که در دهه امامت و ولایت توسط نیروهای پرتلاش و مخلص سپاه پاسداران، بسیجیان و سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی انجام خواهد شد.

عامری اظهار کرد: در هر منطقه با همکاری و همراهی شهرداران نواحی بندرعباس، شورای اجتماعی محلات، هیئت‌های مذهبی، پایگاه‌های بسیج و مساجد با مشارکت یکدیگر نسبت به آذین‌بندی، چراغانی و ترویج فرهنگ غدیر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی محلات موردنظر خود را پوشش خواهند داد.

انتهای پیام
captcha