کارنامه درخشان جهاددانشگاهی در خدمت به جامعه
کد خبر: 3912623
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

کارنامه درخشان جهاددانشگاهی در خدمت به جامعه

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی بیان کرد: جهاددانشگاهی با ورود تخصصی و تأثیرگذار به حوزه‌های مورد نیاز استان و حتی کشور کارنامه درخشانی در خدمت به جامعه و خلق اقدامات علمی فاخر دارد.

کارنامه درخشان جهاددانشگاهی در خدمت به جامعهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، علی‌اکبر گروسی، رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی، با تبریک 16 مرداد سالروز جهاددانشگاهی به فرمان امام خمینی(ره)، تشکیل این نهاد انقلابی را نقطه عطفی در شکوفایی علم جهادی در کشور بیان و اظهار کرد: جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی با ورود تخصصی و تأثیرگذار به حوزه‌های مورد نیاز استان و حتی کشور توانسته کارنامه درخشانی در خدمت به جامعه و خلق اقدامات علمی فاخر داشته باشد.

وی اظهار کرد: در حوزه اقدامات پژوهشی و فناورانه در بحث تولید محصولات شیمایی پرمصرف وارداتی از سوی جهادگران استان و یا (رمزگشایی بیسیم پیشرفته غنیمتی و طراحی و ساخت رمزکننده) و دستیابی به فناوری‌های در مرز دانش در حوزه ژنتیک و سلول‌های بنیادین از جمله شبیه‌سازی و یا رویان گیاهی در استان و در حوزه اقدامات آموزشی و عالی، تخصصی کوتاه‌مدت، عالی علمی کاربردی، آموزش کارکنان دولت، مجازی و از راه دور و بین‌المللی و در حوزه اقدامات فاخر فرهنگی و حقوق شهروندی اقدامات خوبی انجام داده است، که با توجه به محدودیت‌های مالی واقعا جای تقدیر دارد.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی رسالت اصلی این نهاد انقلابی را تربیت نیروی انسانی جوان متخصص و متعهد برای تسریع در روند توسعه و رفع چالش‌های اساسی جامعه بیان و تصریح کرد: جهاددانشگاهی تاکنون در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، تربیت نیروهای ماهر و بحث رویان انسانی و گیاهی در استان موفق عمل کرده و توانسته بخشی از نیازهای جامعه را حل کند. تربیت نیروی انسانی کارآمد و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی این نهاد برخاسته از انقلاب می‌تواند نقش مؤثری در رشد و تعالی جامعه  داشته باشد.

گروسی ادامه داد: جهاددانشگاهی با اتکا به نیروهای جهادی و انقلابی خود توانسته با توسعه مراکز علمی و تحقیقاتی متناسب با نیاز استان در حد و اندازه خود با این شرایط جامعه به خود کفایی مناسبی برسد.

وی با بیان اینکه به گفته مقام معظم رهبری جهاددانشگاهی، مایه امید نظام  است، تصریح کرد: جهاددانشگاهی تاکنون کارنامه درخشانی داشته و امید است با شناسایی نیازهای روز جامعه و به کارگیری جوانان مؤمن و متعهد خوش‌فکر همچنان پیشرو و افتخارآفرین بماند.

گروسی اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی کارآمد و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی این نهاد برخاسته از انقلاب می‌تواند نقش مؤثری در رشد و تعالی جامعه داشته باشد و تاکنون آنگونه که در بازدیدهای میدانی از جهاددانشگاهی استان مشاهده کرده‌ام جهاددانشگاهی عملکرد خوبی داشته و دارد.

وی در خصوص اولویت واگذاری مأموریت‌های جدید به جهاددانشگاهی و  برنامه‌ها جهت استفاده از ظرفیت این نهاد برای برطرف کردن نیازهای استان اظهار کرد: کلاس‌های تخصصی آموزشی، عملیاتی کردن دستاوردهای علمی دانشگاه‌ها در بازار و ارائه ایده‌های نو باید در اولویت مأموریت‌های جدید برای جلب حمایت دستگاه‌های دولتی قرار گیرد. جهاددانشگاهی می‌تواند دستاوردهای علمی را از دانشگاه‌ها استخراج و به صورت جهادی وارد عمل کند و با توجه به جایگاه و ظرفیت علمی دانشگاه‌های این نهاد انقلابی با ارائه راهکارها ظرفیت‌های علمی استان را در جهت رفع نیازهای استان به کار ببندد.

گروسی با بیان اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد پویا است، افزود: این مجموعه همچنان  باید با یک برنامه‌ریزی دقیق و استمرار روحیه جهادی به انجام کارهای عمیق و تأثیرگذار در جامعه بپردازد.

وی در پایان اظهار کرد: جهاددانشگاهی و دادگستری استان اخیراً تفاهم‌نامه‌ای امضا و برخی مفاد آن نیز اجرا و برخی دیگر نیز با توجه به نیازهای دو دستگاه در برنامه اجرایی قرار دارند.

انتهای پیام
captcha