کرونا؛ فرصت حذف اسراف در مراسمات ازدواج
کد خبر: 3912642
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲

کرونا؛ فرصت حذف اسراف در مراسمات ازدواج

مسئول فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: شیوع ویروس کرونا را می‌توان از یک سو تهدید و از سوی دیگر فرصتی برای حذف اسراف و زیاده‌روی در برگزاری مراسمات ازدواج دانست.

کرونا؛ فرصت حذف اسراف در مراسمات ازدواجحمیده شهبازی، مسئول فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، گفت: خانواده واحد بنیادی و سنگ بنای جامعه اسلامی و کانون رشد و تعالی انسان، پشتوانه سلامت، بالندگی و اعتلای معنوی کشور و نظام است و ازدواج نیز امری توصیه شده در دین و بالاترین نعمت برای زن و مرد است.
وی افزود: معلوم نیست ویروس کرونا تا چه مدت مهمان بی‌دعوت شهر‌های ما باشد و مقوله ازدواج جوانان تا چه حد تحت تاثیر آن قرار بگیرد، موضوعی که در چند ماه اخیر چالشی بزرگ برای بسیاری از خانواده‌ها شده و آنان را بر سر تصمیمی بزرگ بر سر دوراهی زندگی قرار داده است.
شهبازی اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا را می‌توان از یک سو تهدید و از سوی دیگر فرصتی برای حذف اسراف و زیاده‌روی در برگزاری مراسمات ازدواج دانست. با توجه به اینکه جوانان امروز دغدغه‌های اقتصادی بسیاری دارند، در گذشته هم به دلیل برگزاری این نوع جشن‌ها جوانان مشکلات مختلف مالی در تأمین جهیزیه یا جشن عروسی داشتند، لذا نه تنها به خاطر کرونا که به دلیل کاستن از دغدغه‌های ذهنی خانواده ها، بهتر است مراسمات ازدواج به شکل ساده‌ای برگزار شود و به اصلاح و کاستن هزینه‌های بی مورد اقدام و با استفاده از فرصت وجود کرونا روش برگزاری جشن مختصر یا کم هزینه فراهم گردد.
مسئول فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل، بیان کرد: زوج‌های جوان در انتظار برگزاری یک جشن برای شروع زندگی خود نباشند. می‌توان با شادی‌های ساده‌تر و کم هزینه‌تر هم زندگی را شروع کرد، چرا که شادی مفهومی فراتر از برگزاری یک جشن است و بهتر است زوج‌های جوان خوشی و شادمانی واقعی را در زندگی مشترک ایجاد و تجربه کنند.
شهبازی خاطر نشان کرد: کرونا به ما یادآوری کرد که چقدر در حال اسراف و ایجاد آلودگی در کره زمین بودیم و تنها به خوشی‌های محدود خود توجه داشتیم نه به شادی به معنای رضایت درون، که بایستی به مفهوم رضایت درون بیش از گذشته توجه کرد.

انتهای پیام
captcha