انتشار مقاله «ازدواج موفق و عوامل تقویت بنیان خانواده» در اوگاندا
کد خبر: 3912670
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵

انتشار مقاله «ازدواج موفق و عوامل تقویت بنیان خانواده» در اوگاندا

مقاله «عوامل تشکیل دهنده یک ازدواج موفق و عناصر تأثیرگذار در تقویت بنیان خانواده در فرهنگ علوی و فاطمی» به زبان انگلیسی و ارائه شده از سوی رایزنی ایران در اوگاندا در رسانه‌های مجازی این کشور منتشر شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، مقاله انگلیسی‌زبان درباره تبیین و تشریح «عوامل تشکیل دهنده یک ازدواج موفق و عناصر تأثیرگذار در تقویت بنیان خانواده در فرهنگ علوی و فاطمی» که از سوی رایزنی ایران در اوگاندا تنظیم شده است، در رسانه‌های مجازی اوگاندا، فیسبوک، توئیتر، واتس‌آپ، صفحه ویژه ایران ـ اوگاندا، تلگرام، سایت‌های نمایندگی فرهنگی ایران در اوگاندا، مطالعات فرهنگی ایران و آفریقا، جورنالیست‌های آفریقا، هُملَند و ... منتشر و به نشانی‌های الکترونیکی بیش از چهارصد فرهیخته اوگاندایی ارسال شد.

در بخشی از این مقاله با اشاره به اهمیت ماه ذی‌الحجه، جایگاه حج در بین عبادات آمده است که جمهوری اسلامی ايران، سالروز ازدواج مولای متقیان امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) را که براساس تعالیم عالیه قرآن کریم و سنن پیامبر اکرم(ص) انجام شده و به منظور معرفی دو الگوی تربیت یافته مکتب نبوت و رسالت به جوانان امروز، روز ازدواج نامگذاری كرده است.

در این مقاله تأکید شده است: ثمره ازدواج پُر خیر و برکت دو تربیت شده حضرت محمد(ص) که برای همه زنان و مردان سرمشق و آموزنده بوده و موجب حفظ و بقای میراث اسلام ناب شده است که امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و دو دختر با فضیلت به نام‌های زینب(س) و ام کلثوم(س) هستند.

این مقاله می‌افزاید: ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه(س) برای جوانان این درس را می‌آموزد که معیار توجه به زیبایی‌های درونی در اولویت ازدواج قرار دارد، زیرا زیبایی ظاهری بزک کرده شده، بعد از مدتی تغییر یافته و جاذبه‌های خود را از دست می‌دهد.

توجه به ارزش‌ها، معیارهای دینی و اخلاقی، داشتن نگرش مثبت به یکدیگر، اعتماد به نفس و اعتقاد به ثبات ازدواج، مناسب بودن طرفین از نظر دینی، روانشناختی، اجتماعی و عقلی با یکدیگر، وجود شباهت‌هایی بین عروس و داماد، شناخت خوب یکدیگر، فروتن بودن نسبت به همسر، نشان دادن عشق به همسر و ... از دیگر عناصر اساسی ازدواج موفق در فرهنگ اسلام ناب علوی و فاطمی است.

انتهای پیام
captcha