برگزاری مسابقات سراسری قرآن و عترت قوه‌ قضائیه در ارومیه
کد خبر: 3912686
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱

برگزاری مسابقات سراسری قرآن و عترت قوه‌ قضائیه در ارومیه

مرحله استانی هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه در دادگستری ارومیه برگزار شد.

برگزاری هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در دادگستری ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، مرحله استانی هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه،‌ امروز، 5 مرداد ماه در دادگستری ارومیه برگزار شد.

علی‌اکبر گروسی، رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی، در حاشیه این مسابقات اظهار کرد: قرآن معجزه الهی و نور هدایت و ایمان بوده و این کتاب آسمانی سرشار از پیام برای سعادت دنیوی و اخروی نوع بشر است و با عمل به فرامین الهی آن انسان خاکی به کمال خواهد رسید.

وی افزود: جهان غرب به لحاظ فاصله گرفتن از دین و پیام‌های هدایت‌گر خالق یکتا که از طریق پیامبران آنها را به بشر ارائه کرده است، روز به روز رو به انحطات و فروپاشی می‌رود. شکر خدا در نظام مقدس کشور ما که بر پایه اسلام و قرآن تشکیل یافته توجه ویژه‌ای به پیام‌های قرآنی شده است که صرات مستقیم را به بشر مشخص می‌کنند.

گروسی بیان کرد: کارهای ارزشمندی در این زمینه انجام یافته ولی کافی نیست، دستگاه قضایی نیز به نوبه خود در مورد نشر مفاهیم قرآنی در میان کارکنان و خانواده‌های آنها اقدامات چشم‌گیری انجام داده و خواهد داد.     

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از برگزا کنندگان این مسابقات گفت: این گونه رقابت‌ها و برنامه‌هایی از این قبیل باعث انس بیشتر با قرآن کریم می‌شود و انسان را که دنیای مادی به خود مشغول کرده به سوی معنویت و رهایی از بند وسوسه‌ها سوق می‌دهد.

گفتنی است، این مسابقات در دو بخش شفاهی و کتبی برگزار شد و شرکت‌کنندگان در رشته‌های قرائت، اذان، ترتیل، حفظ، درک مفاهیم و حفظ موضوعی به رقابت پرداختند و در پایان ضمن اهداء جوایز به نفرات برتر این افراد به مرحله مقدماتی کشوری راه یافتند.

انتهای پیام
captcha