مردم استان اردبیل در موضوع ماه محرم الگو باشند
کد خبر: 3912747
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳

مردم استان اردبیل در موضوع ماه محرم الگو باشند

استاندار اردبیل از مردم استان خواست در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ویژه در ماه محرم الگو برای کل کشور باشند.

مردم استان اردبیل در موضوع ماه محرم الگو باشندبه گزارش ایکنا از اردبیل، اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل، پنجم مردادماه، در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان، گفت: مراسم عزاداری محرم در استان اردبیل نسبت به سایر استان‌ها متفاوت است و مردم فهیم استان باید با شعور حسینی در اجرای این مراسم الگو باشند.
استاندار اردبیل با اشاره به همکاری، وحدت مردم و دستگاه‌های اجرایی در کاهش و کنترل این ویروس، تصریح کرد: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی، شهر اردبیل به عنوان کانون پیک بیش از دو سوم مبتلایان و بستری شده‌ها در این شهر است و ضرورت دارد برای کاهش بستری‌ها و قرار گرفتن در وضعیت نزولی همه تلاش کنیم تا در ماه محرم در شرایط وضعیت سفید بتوانیم عزاداری را شایسته برگزار کنیم.
بهنام‌جو تأکید کرد: همکاری و رعایت ادارات و مردم در چند روز اخیر باعث شده وضعیت تا حدودی بهتر شده و تعداد مراجعین نسبت به روز‌های گذشته کاهش یافته است و اگر بتوانیم این روند را ادامه دهیم تا دو هفته دیگر اردبیل از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی و زرد در می‌آید.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۴۳۳ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۳۰۵ نفر مربوط به شهرستان اردبیل است در حالی که در پیک اول جمعیت بستری در بیمارستان‌ها نزدیک ۳۷۵ نفر بود که با رعایت و همکاری همگانی به ۸۰ نفر و میزان فوتی به صفر رسید.
استاندار اردبیل با اشاره به اینکه تجهیزات و امکانات بیمارستان‌ها با استفاده بیش از حد مستهلک شده است، بیان کرد: علاوه بر تجهیز امکانات باید به فکر نیروی انسانی بیمارستان‌ها که در حال تلاش هستند، باشیم.
بهنام‌جو گفت: به فکر خادمان سلامت و مدافعان خط مقدم بهداشت و درمان اعم از پرستاران، کادر پزشکی و درمانی، کادر خدماتی بیمارستان‌ها نیز باشیم که خودشان را در معرض خطر بسیار زیادی قرار داده‌اند.
رئیس ستاد کرونای استان از مردم استان خواست که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ جان سالمندان و افراد بالای ۶۰ سال یاریگر و کمک حال پرستاران و پزشکان و کادر درمانی که با تحمل شرایط خاص محیطی سخت کار در تلاش هستند باشند تا این قشر زحمت کش بتوانند بیماران و مراجعه کنندگان را مداوا کنند.
وی در رابطه با توزیع نذورات در ماه محرم، اظهار کرد: به جای عرضه مواد غذایی در شهر می‌توان کمک‌هایی مثل ماسک و مواد ضدعفونی کننده رایگان به افرادی که توان خرید ندارند، هدیه کنند تا آن‌ها هم با رعایت اصول بهداشتی از فیوضات این ماه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha