رزمایش مواسات نیازمند همدلی است
کد خبر: 3912834
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶

رزمایش مواسات نیازمند همدلی است

امام جمعه میامی ضمن اشاره به اجرای رزمایش مواسات و کمک مومنانه طی سه مرحله در سطح شهرستان، گفت: امروز اجرای بهینه این طرح نیازمند همدلی بیشتر بین مردم، خیران و مسئولان است.

رزمایش مواسات نیازمند همدلی است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور، امام جمعه این شهر عصر روز گذشته 5 مرداد در جلسه قرارگاه مواسات و کمک مومنانه با اشاره به اینکه مواسات کمکی مومنانه و خداپسندانه است که ریشه در قرآن و روایات و تعالیم دینی دارد افزود: افراد به انفاق، زکات و صدقات ترغیب و تشویق می‌کند که در این راستا رزمایش مواسات نیازمند همدلی است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند: مواسات یعنی همراهی و کمک کردن به برادر مؤمن در تمامی امور اظهار کرد: امروز بیش از هر زمان نیازمند همدلی و مواسات در کمک رساندن به محرومان جامعه و آسیب دیدگان از بابت کرونا هستیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی میامی با بیان اینکه ملت ما در قالب انفاق و احسان به نیازمندان کمک می‌کنند، متذکر شد: با برنامه‌ریزی و مشارکت مسئولان سپاه و قرارگاه مردمی مبارزه با کرونا و همچنین مواسات در سال جاری این رزمایش در سه مرحله و با هماهنگی خوبی در دست اجرا است.

امام جمعه میامی ادامه داد: سه گام مرحله دوم طرح مواسات فرصت بسیار خوبی است و باید این سه بازه زمانی را به‌خوبی مدیریت کنیم و همه دستگاه‌ها و خیران دست به دست هم بدهند تا در این مرحله هم بتوانیم حداکثر کمک را به نیازمندان و آسیب‌دیدگان برسانیم.

احمد ملایری ،فرماندار میامی نیز افزود: مواسات وضعیتی است که فرد، بخشی از مال خود را در اختیار نیازمندی قرار می‌دهد تا بتواند غمی را از آن فرد دور کند که در این راستا در مرحله دوم این طرح هم باید همکاری و همیاری کامل از طرف تمامی دستگاه‌ها صورت بگیرد و برای تأمین منابع مالی و غیرمالی برنامه‌ریزی و اقدام کنیم. ملایری با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین منابع مالی خیرین هستند و می‌توان در جهت تسهیل امر کمک به نیازمندان، از ظرفیت خیرین هر روستا نیز استفاده کرد یادآور شد: برای آگاهی رسانی به مردم باید از ظرفیت رسانه‌ها به خوبی استفاده شود.

همچنین غلامرضا کشاورزیان، فرمانده سپاه میامی با بیان اینکه سه هزار بسته معیشتی از درون شهرستان و دو هزار بسته معیشتی نیز از بیرون شهرستان برای توزیع بین نیازمندان تهیه و تدارک دیده شده اظهار کرد: امیدواریم مرحله دوم رزمایش نیز با حضور پرشور بسیجیان و مردم همیشه در صحنه و خیران به خوبی انجام شود.

به گفته کشاورزیان؛ مرحله دوم طرح مواسات در سه بازه زمانی از عید قربان تا غدیر، دهه اول محرم و اربعین حسینی تا رحلت حضرت رسول اکرم (ص) برگزار که بر این اساس خواستار همکاری و همیاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و خیرین شهرستان هستیم و با توجه به آمار نیازمندان شهرستان  باید بسته‌ها را تهیه و با در نظر گرفتن شئونات و حفظ کرامت نیازمندان توزیع شود.

انتهای پیام
captcha