جهاد دانشگاهی با علم و ایمان، کشور را در برهه‌های حساس یاری کرده است
کد خبر: 3912928
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰

جهاد دانشگاهی با علم و ایمان، کشور را در برهه‌های حساس یاری کرده است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی مولود انقلاب است و با از علم و ایمان و تلاش توانسته انقلاب و کشور را در برهه‌های حساس یاری کند.

جهاد دانشگاهی با ترکیبی از علم و ایمان، انقلاب و کشور را در برهه‌های حساس یاری کرده استبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان، روح‌الله حضرت‌پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با تبریک سال‌روز تشکیل جهاد دانشگاهی به جهادگران این عرصه اظهار کرد: پژوهش و نوآوری و اتکا به توان جوانان ایرانی موئلفه‌ای بود که امام خمینی(ره) از آغازین روزهای انقلاب به آن اعتقاد داشتند و در تمام برهه‌های سخت و حساس از قبیل  هشت سال دفاع مقدس، با توجه به توان جوانان و دانشمندان ایرانی از گردنه‌های سخت و حساس عبور کردند.

وی افزود: وقتی که در دوران جنگ تحمیلی جوانان در مجموعه جهاد دانشگاهی توانستند سیستم‌های پیشرفته مخابراتی انگلیسی را مهندسی معکوس کنند، همه فهمیدند که این نگاه امام نسبت به جوانان و پژوهش چقدر درست و دوراندیشانه بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بعد از اتمام هشت سال دفاع مقدس نیز جهاد دانشگاهی توانست کشور را در حوزه تولید علم، اکتشاف و خودکفایی به جایگاه مناسبی در میان کشورهای دیگر برساند که ما هم‌اکنون در بسیاری از پروژه‌های عظیم تولیدی، نفت و پتروشیمی در حال استفاده از آن تولیدات و پژوهش‌ها هستیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز سال‌ها است که نسبت به این مجموعه دانش ساز و پژوهش کننده با نیروهای جوان متعهد و متخصص توجه ویژه دارند و اخیرا نیز این مجموعه را سنگر علم و مرکز پیشرفت علمی کشور خطاب کرده‌اند.

حضرت‌پور افزود: جهاد دانشگاهی در دهه‌های گذشته به درستی نیازهای کشور را شناسایی و در جهت رفع آنها انصافا حرکات درست و قدرتمندی همچون موسسه رویان انجام داده که به قطب‌های تولید علمی جهان در حوزه خود تبدیل شده است و در استان نیز در مباحث رویان گیاهی پژوهش‌های خوبی داشته‌اند.

وی گفت: جهاد دانشگاهی مولود انقلاب است و مهمترین رویکرد جهاد دانشگاهی اعتقاد به اصل «ما می توانیم» است و خوشبختانه در این حوزه موفق عمل کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به دستاوردهای این نهاد در استان از تمام دستگاه‌های کشوری و استانی خواست در در مسیر پیشرفت کشور و تحقق سیاست‌های مد نظر رهبر معظم انقلاب، از هیچ همراهی، حمایت و کمکی به مجموعه جهاد دانشگاهی کوتاهی نکنند.

انتهای پیام
captcha