ولایت‌مداری؛ مهم‌ترین پیام واقعه غدیر
کد خبر: 3913097
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴

ولایت‌مداری؛ مهم‌ترین پیام واقعه غدیر

امام جمعه عجب‌شیر با بیان اینکه غدیر حاوی پیام‌های بسیاری برای مسلمانان است، گفت: ولایت‌مداری مهم‌ترین پیام واقعه غدیر بود.

ولایت‌مداری مهمترین پیام واقعه بزرگ غدیر بودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب‌شیر امروز، 7 مردادماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه غدیر حاوی پیام‌های بسیاری برای مسلمانان است، گفت: ولایت‌مداری مهم‌ترین پیام واقعه غدیر بود. مهم‌ترین سفارش پیامبر اکرم(ص) نیز در خطبه‌های غدیر ولایت امیرالمؤمنین(ع) بود.

وی به سند رسمی قرآن کریم که به صراحت به ولایت امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و گفت: اگر پیامبر ولایت علی(ع) را ابلاغ نمی‌کرد رسالتش کامل نمی‌شد و پیغمبری پیامبر اکرم با ابلاغ ولایت علی(ع) کامل شد.

امام جمعه عجب شیر به برگزاری مراسم و فعالیت‌های ستاد غدیر خم شهرستان اشاره کرد و افزود: برنامه‌های غدیر خم از سال ۱۳۸۸ در شهرستان اجرا شده و امسال یازدهمین سال برگزاری این مراسم است.

وی به اهداف ستاد غدیر خم در عجب‌شیر اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها ابزار و وسیله‌ای برای تقویت ولایت‌مداری و ترویج فرهنگ غدیر در منطقه و تبیین ولایت امام علی(ع) به نسل جوان است.

حجت‌الاسلام شربیانی ادامه داد: اصل رسالت تمام انبیاء هدایت مردم به یکتاپرستی است و در حال حاضر وظیفه ما این است که در این دوران ولایت امیرالمؤمنین را در جامعه بیش از پیش نشر دهیم و ابعاد مختلف ولایت را در جامعه تبلیغ کنیم.

وی گفت: برنامه‌های غدیر در صورت بلامانع اعلام شدن از سوی ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان عجب شیر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

امام جمعه عجب شیر با اشاره به برنامه احسان و اطعام که هر ساله در شب عید غدیر با کمک خیران برگزار می‌شود، افزود: امسال با توجه با شرایط جامعه و خطر شیوع کرونا، نذورات و بسته‌های معیشی در مناطق مختلف بین نیازمندان توزیع می‌شود.

انتهای پیام
captcha