رواج استفاده از خدمات آنلاین در جنوب آسیا برای خرید قربانی
کد خبر: 3913111
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰

رواج استفاده از خدمات آنلاین در جنوب آسیا برای خرید قربانی

در شرایطی که همه‌گیری کووید 19 باعث شده که برگزاری مراسم عید قربان با محدودیت‌هایی مواجه شود، اما در مقابل بازارهای متروک فروش حیوانات، دامداران و بازرگانان برای نشان دادن حیوانات خود به وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و رسانه‌های اجتماعی روی آورده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از دیلی میل، این روزنامه در گزارشی به رواج استفاده از خدمات آنلاین در کشورهای مختلف به خصوص در جنوب آسیا برای ذبح قربانی در روز عید قربان پرداخته است.

در این گزارش از قول یک فروشنده در هند به نام پاشوباجار (Pashu Bajar) که هزاران بز را هرساله به کشاورزان هندی می فروشد، آمده است: فروش آنلاین از کمتر از 12 عدد در سال گذشته به بیش از 2500 مورد در سه ماه گذشته رسیده است. حیوانات در وسایل نقلیه‌ای که می‌توانند 10 تا 15 رأس از آنها را حمل کنند، در فضای باز به خریداران تحویل داده می‌شوند.

در پاکستان با جمعیت اکثراً مسلمان ده‌ها برنامه و وب‌سایت گسترش یافته است. خریداران می‌توانند یک دام را انتخاب کنند و آن را به خانه خود منتقل، ذبح و یا به یک خیریه اهدا کنند.

امسال شیوع ویروس کرونا که به کم شدن فعالیت‌های اقتصادی و کاهش درآمدها منجر شده،  افت قیمت دام در این کشورها را در پی داشته است.

انتهای پیام
captcha