درخواست پاکستان برای استفاده از روش قربانی آنلاین
کد خبر: 3913053
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳

درخواست پاکستان برای استفاده از روش قربانی آنلاین

در آستانه فرارسیدن عید سعید قربان، دولت پاکستان از مردم این کشور خواست که برای جلوگیری از شیوع کرونا از روش‌های آنلاین برای قربانی استفاده کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از هندو، مقامات پاکستان مردم را ترغیب می‌کنند که احشام قربانی را به صورت آنلاین بخرند و در هنگام مراجعه به بازارهای خرید احشام، ماسک بزنند.
 
محدودیت‌های مسافت اجتماعی دولت در سال جاری از جمله تعطیلی نیمی از  روز باعث افت تعداد مشتریان در بازارهای نسبتاً شلوغی شده که مانند سایر کشورهای مسلمان در آستانه یکی از مهمترین جشن‌های اسلامی در شهرها راه‌اندازی شده است.
 
بازار اصلی احشام کراچی، بزرگترین شهر پاکستان، روز یکشنبه نسبت به سال‌های گذشته تنها شش روز قبل از جشن عید قربان خلوت‌تر بود. الله‌دیتا، یکی از فروشندگان احشام، که صدها کیلومتر برای فروش محصولات خود سفر کرده است، گفت: مشتریان تقریباً نصف شده‌اند. بیشتر بازدید‌کنندگان زدن ماسک را به تمسخر می‌گیرند و بسیاری از آنها با وجود ممنوعیت‌ها با کودکان خود به بازار آمده بودند.
 
پاکستان بیش از 270 هزار مورد کرونا را با تقریباً 6 هزار مورد مرگ گزارش کرده است. روزانه موارد عفونت جدید تقریباً زیر 1200 مورد است اما در عید فطر موارد ابتلا به 7 هزار مورد رسید.
 
ظفر میرزا، وزیر بهداشت پاکستان، یکشنبه، 5 مرداد (سه هفته پس از آزمایش مثبت کرونای خود)  گفت: در چهار هفته گذشته، سرعت شیوع بیماری افزایش و مرگ و میر 80 درصد کاهش یافته است.
 
میرزا افزود: مردم باید کرونا را بسیار جدی بگیرند و با مسئولیت‌پذیری رفتار کنند. این احتمال وجود دارد که موارد ابتلا مانند اسپانیا دوباره افزایش یابد.
 
در حالی که خریداران حضوری در  بازار کاهش یافته است، تعداد بیشتری از افراد به خیریه‌ها پول می‌دهند تا احشام را از طرف آنها ذبح کنند یا سهم قربانی خود را به آنها تحویل دهند و آن را به نیازمندان اهدا کنند.
 
شکیل دهلوی، رئیس مؤسسه بهزیستی عالمگیر، نیز گفت: این مؤسسه خیریه دوبرابر بیشتر از سال گذشته سفارش قربانی دریافت کرده است.
انتهای پیام
captcha