نام شیخ صفی‌الدین اردبیلی با فرهنگ و تاریخ عرفان اسلامی گره خورده است
کد خبر: 3913137
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵

نام شیخ صفی‌الدین اردبیلی با فرهنگ و تاریخ عرفان اسلامی گره خورده است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: شیخ صفی‌الدین اردبیلی عارفی بزرگ، صاحب‌مکتب و تاثیرگذار است که نامش با فرهنگ و تاریخ عرفان اسلامی گره خورده است.

نام شیخ صفی‌الدین اردبیلی با فرهنگ و تاریخ عرفان اسلامی گره خورده استبه‌گزارش ایکنا از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، هفتم مردادماه اظهار کرد: امسال برای نخستین بار روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی در تقویم رسمی کشور به ثبت رسید که این افتخاری بزرگ برای مردم اردبیل به شمار می‌رود.
وی ثبت روز ملی بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی، سلطان‌العارفین، را رویدادی مهم و تاثیرگذار در معرفی زندگی، اندیشه و عرفان این عارف بزرگ دانست و افزود: روز چهارم مردادماه سال ۸۹۲ هجری قمری روز تولد شاه اسماعیل صفوی و تابستان سال ۹۰۷ هجری قمری روز قیام شاه اسماعیل صفوی و اعلام مذهب شیعه به عنوان مذهب رسمی کشور و نیز مردادماه سال 1379 سالروز سفر تاریخی و پربرکت مقام معظم رهبری به استان اردبیل است که این اهمیت هفته استان اردبیل را نشان می‌دهد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با بیان اینکه خاندان صفویه عامل وحدت جغرافیایی و مذهبی ایران اسلامی بوده است، عنوان کرد: صفویه و شیخ صفی‌الدین اردبیلی این عارف بزرگ، صاحب‌مکتب و تاثیرگذار که نامش با فرهنگ و تاریخ عرفان اسلامی گره خورده است، جایگاه ویژه‌ای در بین مردم اردبیل دارد.
فلاحی گفت: طبق اسناد تاریخی، سلسله صفویه به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و مهم‌ترین سلسله‌های ایرانی پس از اسلام بوده و خدمات مختلفی به این کشور ارائه کردند که نمود آن نوآوری‌های علمی و معماری شگرفی در زمان صفویان است.
وی بخش مهمی از هویت تاریخی استان اردبیل را مربوط به دوره صفویه دانست و بیان کرد: معرفی خدمات شایسته و ارزنده خاندان صفوی در سطح ملی و بین‌المللی و به ویژه به جوانان و نوجوانان در سطح استان امری مهم بوده و مورد تاکید اساسی است.

انتهای پیام
captcha