پرداخت تسهیلات کرونا به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه خراسان‌شمالی
کد خبر: 3913166
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹

پرداخت تسهیلات کرونا به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه خراسان‌شمالی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: شاغلان و مراکز فرهنگی، هنری و رسانه‌ای دارای بیمه و بدون بیمه در این استان می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی کارا تا ۱۵ مردادماه برای ثبت نام تسهیلات کرونا اقدام کنند.

پرداخت تسهیلات کرونا به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه  خراسان شمالیحسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: متقاضیان می‌توانند تا ۱۵ مردادماه، با مراجعه به سامانه کارا برای تسهیلات کرونا به نشانی https://kara.mcls.gov.ir  ثبت نام واز تسهیلات در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند.

وی اظهار کرد: از صاحبان کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای که تاکنون موفق به ثبت تقاضای دریافت تسهیلات کرونایی در سامانه کارا نشدند، دعوت می‌شود با توجه به رفع مشکلات ثبت نام تا تاریخ یاد شده نسبت به ثبت تقاضای خود در این سامانه اقدام کنند.

فرخنده با بیان این که تسهیلات 24 ماهه و با نرخ سود 12 خواهد بود، افزود: این تسهیلات در سه سقف 16 میلیون تومان برای کارفرمایان دارای کدکارگاه، 8 میلیون تومان برای کارفرمایان خویش فرما و شش میلیون تومان برای آزادکاران فاقد بیمه پرداخت می‌شود.

وی در خصوص نوع وثیقه به بانک‌ها، گفت: تا سقف 16 میلیون تومان فقط سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک نیاز است.

فرخنده همچنین گفت: طبق اعلام رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صاحبان کسب وکارهای فرهنگیِ متقاضی دریافت تسهیلات دولتی فقط تا ۱۵ مردادماه فرصت ثبت نام در سامانه کارا دارند و این فرصت دیگر تمدید نخواهد شد.

گفتنی است ۷۹ رسته فعاليت زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشمول طرح دریافت تسهیلات کرونا است.

 

انتهای پیام
captcha