تبیین فرهنگ مدارا و دوری از تجملات لازمه یک ازدواج موفق است
کد خبر: 3913167
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵

تبیین فرهنگ مدارا و دوری از تجملات لازمه یک ازدواج موفق است

کارشناس مذهبی و امام جماعت شهرستان گرمی گفت: دولت و مجلس با رفع کردن مشکلات اقتصادی و خانواده‌ها با دوری از تجمل‌گرایی می‌توانند از بالا رفتن سن ازدواج جلوگیری کنند.

تبیین فرهنگ مدارا و دوری از تجملات لازمه یک ازدواج موفق استحجت‌الاسلام و المسلمین یاسر محمدزاده، امام جماعت شهرستان گرمی، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، ازدواج حضرت علی(ع) و زهرا(س) را به عنوان الگویی برای تمامی جوانان معرفی کرد و گفت: خانواده‌ها باید جوانان را به سمت و سوی ازدواج آسان و به موقع و به دور از تجمل گرایی سوق دهند.
وی تاکید کرد: از شایع‌ترین عواقبی که با بالا رفتن سن ازدواج دامن گیر جوانان می‌شود می‌توان به پایین آمدن سطح امید به زندگی و کم شدن شور و اشتیاق برای کار و کوشش اشاره کرد، فلذا لازم است این معضل هرچه زود‌تر با کمک مسئولین ریشه کن شود.
امام جماعت شهرستان گرمی، اظهار کرد: از نظر دین مبین اسلام معضل بالا رفتن سن ازدواج یکی از بزرگترین آفت دینداری به شمار رفته و کاری بسیار نامطلوب و ناشایست است.
وی گفت: منظور از رواج ازدواج آسان، عجله کردن در اصل ازدواج نیست، بلکه باید مراسم و تشریفات ازدواج آسان گرفته شود، توقع خانواده‌ها و جوانان پایین بیاید و مسئولان نیز برای رواج ازدواج آسان از نسل جوان حمایت کنند، به این منظور که زمینه اشتغال و مسکن جوان که امروزه معضلی بزرگ در جامعه و پیش روی نسل جوان است؛ فراهم شود.
این کارشناس مذهبی بیان کرد: جوانان در ازدواج باید انتخاب درست داشته باشند چراکه این امر مهم در تحکیم پایه زندگی نقش آفرین است، ازدواج باید بر مبنای شناخت اولیه و هم سطح بودن خانواده‌ها شکل بگیرد تا جلوی مشکلات و آسیب‌های پس از تشکیل خانواده گرفته شود.
نقش خانواده‌ها در برگزاری ازدواج آسان و رفع موانع‌ها
وی مهریه بالا را عامل فروپاشی بسیاری از ازدواج‌ها دانست و بیان کرد: خانواده‌ها و جوانان باید بدانند که مهریه بالا و جهیزیه سنگین ضامن خوشبختی نیست بلکه آنچه باعث خوشبختی می‌شود ازدواج آسان و به موقع جوانان و عملی کردن سیره حضرت علی(ع) و زهرا(س) و سبک زندگی اسلامی است.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد زاده، اظهار کرد: امروزه دیدگاه جوانان نسبت به ازدواج و زندگی مشترک بطوری تغییر یافته که ازدواج را مشکلی بزرگ بر سر راه خود می‌دانند و به سمت و سوی مجرد ماندن سوق یافته اند که این مسئله بسیار خطرناک بوده و می‌تواند یکی از علل گسترش فساد در جامعه شود.
وی با بیان اینکه دولت و مجلس باید به مسئله ازدواج آسان ورود کند، افزود: دولت و مجلس باید به حل مشکل بیکاری و نبود مسکن جوانان راه کاری اساسی اتخاذ کنند تا جوانان حداقل در محیا کردن هزینه‌های جاری زندگی دچار مشقت نشوند.

انتهای پیام
captcha