آستان امام‌زاده جبلکی ورزقان توسعه می‌یابد
کد خبر: 3913304
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲

آستان امام‌زاده جبلکی ورزقان توسعه می‌یابد

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی گفت: برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم انجام شده تا آستان امام‌زاده جبلکی ورزقان به یک مکان گردشگری و زیارتی تبدیل شود.

امام‌زاده جبلکی(ع) ورزقان توسعه می‌یابدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اوقاف استان، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف استان امروز، 8 مردادماه در دیدار با الله‌وردی دهقانی، نماینده ورزقان و خاروانا در مجلس، گفت: برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم انجام شده تا آستان امام‌زاده جبلکی ورزقان به یک مکان گردشگری و زیارتی همانند امامزاده سیدمحمد(ع) نوجه مهر شهرستان جلفا تبدیل شده و زائران از امکانات رفاهی آن بهره‌مند شوند.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به بقاع متبرکه و امام‌زادگان(ع)، اظهار کرد: این اماکن معنوی تأثیر بسزایی در گسترش معنویت داشته و باید در راستای رونق این اماکن تلاش کرده و شرایط را برای حضور زائران فراهم کنیم.

الله‌وردی دهقانی، نماینده مردم ورزقان و خاروانا نیز در این دیدار گفت: همکاری و تعامل با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، در راستای افزایش میزان بهره‌وری از موقوفات و همچنین استفاده حداکثری از ظرفیت موقوفات ادامه خواهد داشت تا بتوانیم قدم‌های مؤثری در حوزه خدمت‌رسانی به مردم برداریم.

وی با بیان این‌که موقوفات بخش عظیمی از دارایی‌های کشور هستند و مسئله وقف، ریشه در تاریخ و فرهنگ دینی ما دارد، اظهار کرد: این اقدام خداپسندانه در شهرستان ورزقان نیز مورد توجه قرار دارد و مردم از عواید آن بهره‌مند می‌شوند.

دهقانی با تأکید بر این‌که هدف از این دیدار، قدردانی از زحمات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در حوزه موقوفات و همچنین رسیدگی به امور مساجد است، بیان کرد: در رابطه با پروژه‌ها، زمین‌های موقوفی، طرح توسعه امام‌زادگان(ع)، ایجاد امکانات رفاهی برای زائران و ... در شهرستان ورزقان، هر آنچه از دستمان بربیاید انجام خواهیم داد.

نماینده مردم ورزقان در مجلس با بیان این‌که در رابطه با توسعه مساجد و همچنین مسائل و مشکلات این حوزه نیز یک سری تبادل نظرهایی انجام شد که راهگشای امور خواهد بود، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا روابط و تعاملات خود را با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان توسعه دهیم.

انتهای پیام
captcha