نظارت 61 اکیپ دامپزشکی بر فروش و ذبح دام عید قربان در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3913490
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰

نظارت 61 اکیپ دامپزشکی بر فروش و ذبح دام عید قربان در سیستان‌وبلوچستان

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ذبح دام در کشتارگاه‌های سطح استان رایگان خواهد بود، گفت: در روز عید قربان امسال 33 اکیپ سیار و 28 اکیپ ثابت از سوی دامپزشکی بر فروش و ذبح دام در استان نظارت خواهند داشت.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان، مهدی حسینی، مدیرکل این اداره گفت: همزمان با فرارسیدن عید سعید قربان و انجام مراسم قربانی دام، دامپزشکی استان به صورت ویژه اقدام به اجرای طرح نظارت و کنترل بهداشتی و شرعی دام قربانی می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به اینکه این اداره کل طبق سنوات گذشته نظارت‌های بهداشتی بر فروش و ذبح دام عید قربان خواهد داشت، افزود: تعداد 33 اکیپ سیار و 28 اکیپ ثابت شامل 25 دامپزشک، 67 بازرس بهداشت و10 نفر ناظر شرعی در سطح استان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه اینکه ذبح دام قربانی در منازل و معابر ممنوع است، از مردم درخواست کرد برای جلوگیری از انتشار بیماری کرونا و بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان به هیچ وجه خودشان اقدام به ذبح دام نکنند و ذبح دام‌های قربانی را به کشتارگاه‌های استان بسپارند.

حسینی اظهار کرد: همچنین با توجه به شیوع بیماری کرونا به هم استانی‌ها توصیه می‌شود که در هنگام خرید دام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و به همراه خود عینک، دستکش و ماسک داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیان کرد: ذبح دام در روز عید سعید قربان به صورت رایگان در کشتارگاه های سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha