آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ چهارمحال‌وبختیاری آغاز شد
کد خبر: 3913701
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
همزمان با سراسر کشور؛

آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ چهارمحال‌وبختیاری آغاز شد

مرحله اول پانزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن چهارمحال‌وبختیاری با حضور ۹۲ حافظ قرآن کریم چهارمحال‌وبختیاری از ساعت ۹ صبح امروز، ۱۰ مردادماه در دو حوزه امتحانی شهرکرد و بروجن آغاز شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، مرحله اول پانزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن چهارمحال‌وبختیاری با حضور ۹۲ حافظ قرآن کریم سراسر استان از ساعت ۹ صبح امروز، ۱۰ مردادماه در دو حوزه امتحانی شهرکرد و بروجن آغاز شد.

بر اساس این گزارش، آزمون حفاظ شهرستان‌های بروجن و لردگان در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن و حفاظ سایر شهرستان‌ها در محل اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برگزار می‌شود.

محسن تقی‌پور، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری‌ در حاشیه این آزمون به خبرنگار ایکنا گفت: مرحله اول پانزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن استان پس از دو بار تعویق، امروز همزمان با سراسر کشور در دو حوزه امتحانی شهرکرد و بروجن برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور ۹۲ حافظ خانم و آقا از استان در این آزمون، بیان کرد: این آزمون که تا ظهر ادامه دارد، با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی برگزاری می‌شود و به شرکت‌کنندگان اعلام و تأکید شده است که با ماسک و دستکش در محل آزمون حاضر شوند.

تقی‌پور با بیان اینکه این آزمون برای حافظان ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء برگزار می‌شود، تصریح کرد: افراد پذیرفته شده در این آزمون به مرحله شفاهی راه خواهند یافت و در نهایت مدارک تخصصی سطح یک تا ۵ به آنان اعطا خواهد شد که معادل مدارک دانشگاهی از کارشناسی تا دکترا است و امتیازات ویژه‌ای را برای حفاظ در پی دارد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: برخورداری از امتیاز در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی، برخورداری از مزایای تحصیلات رایگان، برخورداری از مزیت دریافت مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث برای حافظان فاقد مدرک کارشناسی و برخورداری از مزایای ارتقای شغلی از جمله امتیازاتی هستند که دارندگان مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم در سطوح مختلف، بهره‌مند خواهند شد.

یادآوری می‌شود، طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم هر ساله در چهار مرحله از سوی سازمان دارالقرآن‌الکریم برای حفاظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم در سراسر کشور برگزار می‌شود که سال گذشته و در چهاردهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ، ۱۷ حافظ از چهارمحال‌وبختیاری موفق به دریافت مدرک درجه ۳، ۴ و ۵ شدند.

انتهای پیام
captcha