تعریف مشخصی از معماری ایرانی ـ اسلامی وجود ندارد
کد خبر: 3913779
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲

تعریف مشخصی از معماری ایرانی ـ اسلامی وجود ندارد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی گفت: نسبت به استفاده از الگوهای ایرانی ـ اسلامی در معماری ساختمان‌های استان ضعف وجود دارد و دلیل این امر نیز به عدم ارائه یک تعریف و الگوی روشن برمی‌گردد.

سازمان نظام مهندسی آذربایجان‌غربی ۲ میلیارد ریال برای مقابله با کرونا کمک کردبهرنگ دیلمقانی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا آذربایجان‌غربی، در ارتباط با پیاده‌سازی معماری ایرانی ـ اسلامی در ساختمان‌های استان اظهار کرد: این سازمان با توجه به تاکیدات نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی سعی می‌کند تا این نوع معماری را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه نسبت به استفاده از الگوهای ایرانی ـ اسلامی در معماری ساختمان‌های استان ضعف وجود دارد، گفت: دلیل این امر نیز به عدم ارائه یک تعریف و الگوی روشن از معماری ایرانی ـ اسلامی برمی‌گردد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی در ارتباط با میزان کمک‌های این سازمان برای مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد: این سازمان به نوبه خود در راستای انجام وظیفه برای مبارزه با کرونا اقدام به پرداخت دو میلیارد و ۴۰ میلیون ریال کرد. این کمک‌ها در اختیار فرمانداران و مرکز بهداشت شهرستان‌های سطح استان قرار گرفت تا در تامین وسایل مورد نیاز کادر درمانی مانند تهیه ماسک، شیلد، تجهیزات بیمارستانی و راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی مورد استفاده قرار بگیرد.

دیلمقانی تصریح کرد: در حال حاضر که کشور به دلیل شیوع کرونا در شرایط خاصی به سر می‌برد هر کدام از دستگاه‌های دولتی و خصوصی در حد توان خویش وظیفه دارند به کمک مردم شتافته و در مسیر مبارزه با کرونا یاریگر دولت باشند.

وی با بیان اینکه کمک‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مورد توجه استاندار آذربایجان‌غربی نیز قرار گرفت، عنوان کرد: استاندار در کنار تشکر و قدردانی از سازما‌ن‌های مردم‌نهاد برای کمک به مقابله با کرونا از این سازمان نیز نام برده و قدردانی کرد. کمک‌های این سازمان تنها محدود به مقابله با کرونا نبوده است و سازمان نظام مهندسی ساختمان در جریان زلزله قطور خوی نیز نقش فعال و پررنگی داشت. در زلزله قطور خوی این سازمان علاوه بر ارائه کمک‌های فنی رایگان اقدام به پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال کمک نقدی به مردم زلزله‌زده کرد.

دیلمقانی بیان کرد: این سازمان برای تحقق شعار سال و عمل به منویات مقام معظم رهبری هزینه خدمات نظام مهندسی در شهرک‌های صنعتی استان را ۶۰ درصد کاهش داده است.

انتهای پیام
captcha