فوت ۳۸۳ بیمار کرونایی در لرستان
کد خبر: 3913819
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰

فوت ۳۸۳ بیمار کرونایی در لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از فوت ۳۸۳ بیمار کرونایی در لرستان خبرداد و گفت: تاکنون ۵۵ هزار و ۶۸۵ مورد نمونه‌گیری شده که از این تعداد ۵۵ هزار و ۴۶۲ مورد پاسخ داده شده است.

فوت ۳۸۳ بیمار کرونایی در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌نقل‌از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، محمدرضا نیکبخت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان جمعه، دهم مرداد در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی لرستان که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به سیر صعودی شیوع کرونا در لرستان، اظهارکرد: تاکنون ۵۵ هزار و ۶۸۵ مورد نمونه‌گیری شده که از این تعداد ۵۵ هزار و ۴۶۲ مورد پاسخ داده شده است.

وی با بیان این‌که طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۵۶ مورد نمونه‌گیری شده که از این تعداد ۲۲۹ مورد مثبت اعلام شد، ادامه داد: تاکنون ۳۸۳ بیمار کرونایی در لرستان فوت شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته سه نفر در خرم‌آباد و یک نفر در بروجرد به‌دلیل ابتلای به کروناویروس فوت شده‌اند.

مراجعه روزانه ۱۰۰ نفر به خاطر کرونا به مراکز درمانی بروجرد

همچنین بنا بر اعلام فرمانداری بروجرد روزانه بالای یکصد نفر براثر ابتلای کرونا به مراکز درمانی شهرستان بروجرد مراجعه می‌کنند و علی‌رغم محدودیت‌های شدیدی که در بستن پارک‌ها و مراکز تفریحی در این شهرستان اعمال شده است اما همچنان برخی شهروندان فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند.

عبدالرحیم رحیمی، فرماندار بروجرد در این رابطه به خبرنگاران، گفت: بیش از ۸۰ درصد مردم بروجرد از ماسک استفاده می‌کنند اما برخی از مردم با حضور در مراسمات عروسی و عزا، پارک‌ها و استفاده از قلیان مشترک پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر شرکت مردم نسبت به گذشته در مراسمات عزا و عروسی کمتر شده اما این مسئله باید فرهنگ‌سازی شود، اضافه کرد: تاکنون بیش از ۱۱۷ نفر بر اثر کرونا در شهرستان بروجرد جان خود را از دست داده‌اند و به‌طور میانگین روزانه بالای صد نفر براثر کرونا به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و از این تعداد بین ۲۵ تا ۳۰ نفر به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت و حدود هفت یا هشت نفر در بیمارستان بستری می‌شوند.

فرماندار بروجرد ادامه داد: مهم‌ترین راهکار پیشگیری در برابر کرونا استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و عدم شرکت در اجتماعات است.

انتهای پیام
captcha