دین و سلامت با هم تقابل ندارند
کد خبر: 3913867
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲

دین و سلامت با هم تقابل ندارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان با اشاره به اینکه جریانی تلاش می‌کند تا فضای عقلانیت و مذهب را دو امر متضاد و در تقابل با هم قرار دهد، گفت: دین و سلامت با هم تقابل ندارند.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان امروز شنبه، 11 مردادماه در جمع هیئت‌های مذهبی استان کرمان با بیان اینکه همه دغدغه دین دارند و به همان اندازه دغدغه سلامت برای جامعه مذهبی وجود دارد، گفت: دغدغه قشر مذهبی و هیئت‌های مذهبی استان کمتر از بقیه اقشار نیست و جایی که پای سلامتی جامعه در میان باشد هیئت‌ها خودشان پیشگام در اجرای محدودیت‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه جامعه مذهبی استان کرمان در مقابله با ویروس کرونا به‌شدت عقلانی برخورد کرد، افزود: جریان مذهبی و هیئت‌های ما زودتر از بقیه نهادها و ادارات مراسم و تجمع‌های خود را تعطیل کرده و برای مبارزه با کرونا به میدان آمدند؛ بنابراین امروز هم برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر مراسم مذهبی با رعایت حداکثری و کامل پروتکل‌های بهداشتی به میدان خواهند آمد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور و استان کرمان جریان مذهبی و هیئت‌های ما در حوزه‌های مختلف از جمله ضدعفونی معابر، کمک‌های مؤمنانه و رزمایش مواسات و کمک به کسانی که مشکلات اقتصادی داشتند پای کار آمدند.

حقانی با بیان اینکه سه ماه مهم، اساسی و معنوی رجب، شعبان و رمضان در استان کرمان مراسمی برگزار نشده است، تصریح کرد: در جایی هم اگر مراسمی برگزار شده با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی بوده است.

وی با اشاره به اینکه جریانی تلاش می‌کند تا فضای عقلانیت و مذهب را دو امر متضاد و در تقابل با هم قرار دهد، اظهار کرد: تقابل دین و سلامت چه مسئله‌ای است که عنوان می‌شود؟

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان با بیان اینکه از زمانی که حضرت آقا ماسک زدند و از عدم استفاده مردم از ماسک ابراز نگرانی کردند اثر آن را در جامعه و میزان استفاده مردم از ماسک مشاهده می‌کنید، افزود: جریان مذهبی ما در همه امور اثرگذاری زیادی دارند.

وی با بیان اینکه دلیل این همه هجمه برای عدم برگزاری مراسم مذهبی قابل درک نیست، تأکید کرد: چرا تنها با برگزاری مراسم مذهبی مخالفت می‌شود؟ آیا در هواپیماها، ادارات، بازارها و ... فاصله اجتماعی رعایت می‌شود؟

انتهای پیام
captcha