خلخال بیشترین تعداد بقاع متبرکه استان اردبیل را دارد
کد خبر: 3913868
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵

خلخال بیشترین تعداد بقاع متبرکه استان اردبیل را دارد

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل گفت: بیشترین تعداد امامزادگان و بقاع متبرکه استان اردبیل در شهرستان خلخال واقع شده و این منطقه رتبه اول استانی را از این لحاظ به خود اختصاص داده است.

شهرستان خلخال بیشترین تعداد بقاع متبرکه استان اردبیل را به خود اختصاص داده استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین ستوده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل، ۱۱ مردادماه در دیدار با دکتر نظری، نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، گفت: تعداد ۸۹ امامزاده و بقعه متبرکه که بیش از ۵۰ درصد از کل بقاع متبرکه استان اردبیل را شامل می‌شود، در مناطق مختلف خلخال واقع شده که ۴۰ بقعه از این بقاع در گسترش فرهنگ دینی و اعتقادی مردم و اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی در طول سال فعالیت مستمر دارند.
وی با اشاره به نگرش جدیدی که نسبت به امامزادگان و بقاع متبرکه به وجود آمده، اضافه کرد: هم اکنون بسیاری از مراسم‌های ما در بقاع متبرکه انجام می‌شود که بخشی از این مراسم‌ها توسط سازمان اوقاف انجام می‌شود مثل حضور مردم در ایام سال تحویل در این امامزاده‌ها یا در خصوص تبدیل این بقاع متبرکه به قطب فرهنگی که در ایام تابستان از این اماکن به عنوان آموزش به دانش آموزان و نوجوانان استفاده می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان، همچنین به نادیده گرفتن وقف در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: وقف می‌تواند به توسعه اقتصاد مقاومتی کمک کند، زیرا وقف به توزیع عادلانه ثروت برای دهک‌های پایین جامعه کمک می‌کند تاکید دارد و به تعدیل مشکلات اقتصادی و کاهش وابستگی به نفت کمک می‌کند.
دکتر نظری، نماینده مردم شریف شهرستان‌های خلخال و کوثر نیز گفت: وجود ظرفیت‌های مناسب مذهبی این شهرستان را تبدیل به یکی از قطب‌های مهم توریسم مذهبی استان وکشورکرده است
وی افزود: واقع شدن بیش از ۵۰ درصد امامزادگان وبقاع متبرکه دراین شهرستان همراه با صد‌ها جاذبه گردشگری، مذهبی موجب شده تا این شهرستان همواره مورد توجه تعداد بیشماری ازگردشگران وتوریست‌های مذهبی قرارگیرد
نماینده مردم خلخال و کوثر گفت: امامزاده عبدلله کلور یکی از مناطق مذهبی توریسمی خلخال است که مردم این مناطق مراسمات مذهبی خود را در این امامزاده اجرا می‌کنند و بدلیل قرار گرفتن در مسیر گردشگری محلی برای استراحت مسافران نیز بحساب می‌آید.
نظری گفت: کارکرد فرهنگی یکی از مهم‌ترین اهداف وقف است، زیرا وقف خود می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از تحولات و اسباب گسترش و توسعه بسیاری از نهاد‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه باشد. هدف از انجام عمل وقف، زیربنای اصلی این نهاد محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha