واگذاری مدیریت رواق سرود رویداد ملی فهما به سمنان
کد خبر: 3913931
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷

واگذاری مدیریت رواق سرود رویداد ملی فهما به سمنان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد سمنان از واگذاری مدیریت رواق سرود رویداد ملی فهما به این استان خبر داد و گفت: با توجه به عملکرد مطلوب گروه‌های سرود این استان در گذشته، مدیریت رواق سرود در شبستان هنر به سمنان واگذار شده است.

واگذاری مدیریت رواق سرود رویداد ملی فهما به سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان امروز، 11 مردادماه در نشست با عباس گلرو، نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی به بیان گزارشی از عملکرد ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان پرداخت و با بیان اینکه کارگروه سرود کانون‌های مساجد استان در سال گذشته شکل گرفته است، گفت: گروه‌های سرود کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان سمنان در سال گذشته فعالیت‌های خوبی را در زمینه سرود به‌ویژه در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در کشور عراق و در دهه فجر انقلاب اسلامی داشتند که انتظار می‌رود در فاز دوم رویداد ملی فهما و در رواق سرود نیز همکاری لازم را داشته باشند.

موسوی داشتن انگیزه، روحیه، اعتقاد به کار دسته‌جمعی، بودن یک متن گویا و روان را عناصر اصلی سرود برشمرد و افزود: سرود با توجه به مردمی بودن می‌تواند بیانگر خواسته‌ها، احساسات و حالت مردم باشد.

وی‌ سرود را یکی از راهکارهای جذب کودکان و نوجوانان دانست و افزود: سرود با روحیات کودکان و نوجوانان سازگار است و می‌توان از این ظرفیت و توان استفاده کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان، سرود را یکی از مهم‌ترین قالب‌های گفتمان‌سازی هنری دانست و گفت: در قالب سرود می‌توان مفاهیم پیچیده را به زبان ساده منتقل کرد و با این نگاه رواق سرود، فضایی در مسجد است که کشف و تقویت استعدادهای جوان در حوزه سرودهای مذهبی و انقلابی را بر عهده دارد.

به گفته وی، در مرحله دوم فهما فعالیت‌ها در سه شبستان و در ۱۲ رواق ارائه می‌شود که در این رواق‌ها فعالیت‌ها به‌صورت تخصصی دسته‌بندی شده‌اند.

موسوی‌ گفتمان‌سازی مفاهیم دینی با زبان هنر و افزایش استفاده از محصولات هنری دین‌محور و جاذبه‌آفرینی در مساجد را از اهداف رواق سرود برشمرد و افزود: کشف، پرورش و به‌کارگیری خلاقیت‌های هنری بچه‌های مسجد در رشته سرود و تولید آثار فاخر در این رشته نیز از دستاوردهای مهم این رواق به‌شمار می‌روند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان با اشاره به اینکه کانون فرهنگی ـ هنری سیدالشهدا(ع) شهر سمنان به‌عنوان دبیرخانه رواق سرود رویداد ملی فهما به ستاد کشور معرفی خواهد شد، اظهار کرد: مربیان و اعضای گروه‌های سرود استان سمنان در اجرای برنامه‌های پیش رو در رواق سرود با این کانون مشارکت و همکاری لازم را داشته باشند.

یادآور می‌شود، طرح ملی فرهنگ و هنر مساجد ایران یا فهما برای مطابقت فعالیت‌های کانون‌های مساجد با نیازهای روز جامعه با توجه به گسترش فناوری‌های نوین و فضای مجازی در دنیای امروزی است.

انتهای پیام
captcha