ممانعت پلیس هند از برگزاری نماز عید قربان در کشمیر
کد خبر: 3914044
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹

ممانعت پلیس هند از برگزاری نماز عید قربان در کشمیر

پلیس و نیروهای امنیتی هند با ممنوع کردن خروج مردم از منازل خود، مانع از حضور مسلمانان کشمیر برای اجرای فریضه نماز عید قربان شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از جئو تی وی، در ادامه بدرفتاری دولت هند با مسلمانان کشمیر، نیروهای امنیتی هند روز شنبه مانع برگزاری نماز عید قربان و سایر فرایض این روز از سوی مسلمانان کشمیری شدند.

نیروهای امنیتی هند با گذاشتن موانع مقابل درهای مساجد و مسدود کردن مسیرهای منتهی به آنها، مانع برگزاری فرایض عید قربان از سوی مسلمانان کشمیر شدند.

به گفته منابع مطلع، مسلمانان کشمیری مجبور به ماندن در منازل شدند و پلیس و نیروهای امنیتی هند با اعلام منع تردد از بلندگوها، هرگونه رفت و آمد مسلمانان منطقه را زیر نظر گرفتند. عمل ذبح ویژه عید قربان نیز به دلیل اعمال سختگیری در مقیاس بسیار محدودی برگزار شد.

دولت هند در شهریور سال گذشته، ماده 370 قانون اساسی هند را لغو کرد و از آن تاریخ به بعد محدودیت‌هایی را در کشمیر اعمال کرده و بارها تلفن همراه و خدمات اینترنتی مسلمانان این منطقه را قطع کرده است.
 
دولت هند همچنین در راستای ضدیت با مسلمانان، سال گذشته قانون جدید شهروندی را تصویب کرد که به موجب آن، مهاجران مسلمان را از کسب تابعیت این کشور محروم می‌کند.
انتهای پیام
captcha