بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی در دهه امامت و ولایت در گلستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3914289
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵

بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی در دهه امامت و ولایت در گلستان برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: به‌منظور فرارسیدن ایام دهه امامت و ولایت بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی در فضای مجازی در این استان برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از  روابط عمومی اداره  تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، 12 مردادماه در گفت‌وگو با خبرنگاران از برگزاری صدها برنامه در دهه امامت و ولایت در استان خبر داد و گفت: از عید قربان تا عید غدیر به‌عنوان دهه ولایت و امامت پیش‌بینی شده که به همین منظور صدها برنامه در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ایام دهه امامت و ولایت برنامه‌هایی همچون پخش اخبار، مسابقه و ... در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه قبل از آغاز دهه ولایت برنامه دعای عرفه در استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: با وجود ویروس کرونا امسال دعای عرفه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی در استان برگزار شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه نماز عید قربان در صفوف فشرده برگزار می‌شد، اما امسال به خاطر جلوگیری از انتقال ویروس کرونا نماز عید قربان در مصلاهای استان اقامه نشد، امید است با رعایت برخی از نکات از رشد این ویروس در سطح جامعه جلوگیری شود و شرایط عادی به زندگی مردم برگردد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ضمن اشاره به طرح مواسات و همدلی در دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا باید هرچه در توان داریم برای کمک و دستگیری از نیازمندان به‌کار گیریم.

وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد با توجه و اهتمام به دستورالعمل‌های بهداشتی و پروتکل‌ها برای محرم برنامه‌ریزی کنیم و در این راستا ستادی نیز تشکیل شده است. با بررسی شرایط استان و با توجه به پروتکل‌ها برنامه‌های ایام محرم به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد البته با توجه به شیوع کرونا برنامه‌های سوگواری با سال‌های گذشته تفاوت‌هایی خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: از عرفه تا عید قربان برای کمک‌های مؤمنانه با همکاری دیگر نهادها و سازمان‌های مختلف در یک فضای همدلی وارد عمل خواهیم شد. در روز عید غدیر برنامه‌هایی تدارک دیده شده است که با نظر وزارت بهداشت و در صورت شرایط مساعد این برنامه‌ها اجرا خواهد شد.

راه‌اندازی پویش نذر ماسک در محرم

حجت‌الاسلام ولی‌نژاد با اشاره به راه‌اندازی پویش نذر ماسک در محرم بیان کرد: با هیئت‌های مذهبی زیادی در سطح استان هماهنگ کردیم و در ستاد محرم این را به تصویب رساندیم و در ماه محرم برخی هیئت‌های مذهبی تولید ماسک خواهند داشت البته نیاز است پیشتیبانی‌هایی از تأمین مواد اولیه انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان اضافه کرد: آن دسته از خیران نیز که هر ساله در محرم اطعام می‌دهند برنامه‌ریزی شده که این اطعام‌دهی به بسته‌های آذوقه و یا ماسک و مواد ضدعفونی تبدیل شود و در اختیار مردم و گروه‌های مختلف قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha