برگزاری مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن خانواده‌های نزاجا + عکس
کد خبر: 3914360
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲

برگزاری مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن خانواده‌های نزاجا + عکس

مرحله منطقه‌ای بیستمین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های نیروی زمینی ارتش از روز گذشته در 20 منطقه آغاز شد.

محمدرضا کشتگر، جانشین مرکز قرآن، عترت و نماز نزاجا در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: مرحله دوم بیستمین دوره مسابقات قرآن خانواده‌های کارکنان پایور نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین مرحله منطقه‌ای بیستمین دوره بانوان شاغل نزاجا از 12 مردادماه در 20 منطقه آغاز شد.

وی ادامه داد: در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و با هدف فعال نگاه داشتن فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی به ویژه مسابقات قرآن نیروی زمینی که هر ساله مخاطبان زیادی داشته، امسال این مسابقات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است. سالن مسابقات ضد عفونی شده و دمای بدن متسابقان در بدو ورود با تب‌سنج اندازه‌گیری می‌شود.

کشتگر اظهار کرد: این مسابقات سال گذشته در هفت منطقه برپا شد، اما امسال به دلیل جلوگیری از تجمع و اتلاف زمان، طی تدابیر اندیشیده شده در 20 منطقه برگزار می‌شود.

جانشین مرکز قرآن، عترت و نماز نزاجا با تأکید بر اینکه مسابقات امسال مراسم افتتاحیه و اختتامیه ندارد، تصریح کرد: هر متسابق طبق جدول زمان‌بندی مشخص در سالن مسابقات حضور پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با وجود کروناویروس، استقبال خوبی از مسابقات شده است، بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش و اداره قرآن، عترت و نماز ارتش، تلاوت و ارائه محفوظات تا مرحله نهایی بر همین اساس ارزیابی می‌شود و این آخرین مرحله حضوری متسابقان است، یعنی فیلم تلاوت‌ها و اجرای قاریان و حافظان راه‌یافته به مرحله بعدی تهیه و سپس داوران در مراحل بعدی براساس آن ارزیابی می‌کنند.

همچنین مرحله سراسری مسابقات ارتش که شهریورماه برگزار می‌شود نیز به صورت غیر حضوری انجام خواهد شد.

جانشین مرکز قرآن، عترت و نماز نزاجا با اشاره به رشته‌های این دوره از مسابقات، گفت: قرائت تحقیق و قرائت ترتیل، حفظ 1، 3، 5، 10، 15، 20 و 25 جزء و حفظ کل، مفاهیم براساس جزء بیستم تفسیر  قرآن نمونه و اذان از جمله رشته‌های این دوره از مسابقات است. رشته حفظ یک جزء برای جذب شرکت‌کنندگان جدید نیز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha