ورود جهاددانشگاهی به حوزه آینده‌پژوهشی الزامی است
کد خبر: 3914389
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱

ورود جهاددانشگاهی به حوزه آینده‌پژوهشی الزامی است

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان از جهاددانشگاهی به‌عنوان نهادی چابک، کارآمد و انقلابی نام برد و گفت: ورود جهاددانشگاهی به حوزه آینده‌پژوهشی الزامی است.

ورود جهاددانشگاهی به حوزه آینده‌پژوهشی الزامی است

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان، فاطمه منصوری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری امروز، 13 مرداد در نشست با رئیس و مسئولان جهاددانشگاهی با بیان اینکه مسائل و مشکلات جهاددانشگاهی را نباید تنها مشکلات و مسائل این نهاد دانست، افزود: بلکه مسائل و مشکلات جهاد همان مسائل و مشکلات مردم است؛ چرا که جهاددانشگاهی نهادی است که به مردم خدمت می‌کند.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در مجموع ظرفیت عظیم و قابل توجهی دارد، افزود: توجه توأمان به حوزه‌های پژوهش، آموزش و حوزه فرهنگ و رسانه می‌تواند زمینه‌ساز جریان‌سازی در جامعه باشد و یکی از دلایل موفقیت جهاددانشگاهی نیز همین است.

منصوری با بیان اینکه یکی از دلایل موفقیت جهاددانشگاهی استان نیز بهره‌مندی همزمان از این سه بخش است، متذکر شد: جهاددانشگاهی به‌واسطه برخورداری از این ظرفیت متنوع، توانمندی لازم برای جریان‌سازی در جامعه را دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان با بیان اینکه جهاددانشگاهی با وجود تعدد وظایف از بهره‌وری بالایی برخوردار است، افزود: یکی از دلایل این بهره‌وری بالا به ساختار چابک آن برمی‌گردد که بدون درگیرشدن با بروکراسی‌های اداری می‌تواند زمینه لازم را برای حرکت رو به جلو فراهم کند.

منصوری بر ضرورت توجه بیشتر به آینده‌پژوهشی در دستگاه‌ها و به‌ویژه جهاددانشگاهی تأکید کرد و گفت: بخش پژوهشی جهاددانشگاهی استان می‌تواند در این بخش مؤثر باشد.

وی ضمن تأکید بر اینکه باید با بهره‌گیری از آینده‌پژوهی جلوتر از زمان حرکت کنیم، اظهار کرد: باید تلاش کنیم که شناخت بیشتری از آینده‌ای که فراروی‌مان است داشته باشیم. جهاددانشگاهی در چهار دهه فعالیت خود به خودباوری رسیده است، جهاددانشگاهی نهادی است که با ترجمان شعار «ما می‌توانیم» به خود قیمت و ارزش داده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان بر ضرورت توجه بیشتر به ظرفیت‌ نیروهای جوان اشاره کرد و افزود: متأسفانه بخشی از جوانان ما آنگونه که باید به توانایی‌های خود باور ندارند؛ لذا نهادی مثل جهاددانشگاهی می‌تواند با برنامه‌ریزی این جوانان را در مسیر قرار دهد.

منصوری ضمن تمجید از عملکرد رسانه‌های جهاددانشگاهی خبرگزاری ایسنا و ایکنا به توانمندی بالای رسانه‌ای در این نهاد انقلابی پرداخت و گفت:  برای هر کاری چه در حوزه سیاسی و چه در حوزه اقتصادی، اجتماعی باید زمینه فرهنگی و پیوست رسانه‌ای فراهم کرد که در این راستا هیچ فعالیتی در این حوزه‌ها بدون پشتوانه و زمینه فرهنگی به نتیجه نمی‌رسد؛ چرا که کار فرهنگی، پیش‌زمینه هر فعالیت و اقدامی است و بدیهی است که نقش رسانه در شکل‌گیری این زمینه فرهنگی بسیار مهم و بی‌بدیل است.

این مقام مسئول بر ضرورت ارتباط مستمر با مردم تأکید کرد و گفت: رسانه‌ها با طرح نیازمندی‌ها و ارائه راهکارها می‌توانند به دولت و نظام کمک کنند.

انتهای پیام
captcha