مرحله اول گام دوم رزمایش کمک مؤمنانه در خوزستان آغاز شد
کد خبر: 3914400
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶

مرحله اول گام دوم رزمایش کمک مؤمنانه در خوزستان آغاز شد

مرحله اول گام دوم رزمایش کمک مؤمنانه در استان خوزستان با توزیع 20 هزار بسته در سراسر استان از امروز 13 مردادماه آغاز شد.

موسوی‌فرد

به گزارش ایکنا از خوزستان، مرحله اول گام دوم رزمایش کمک مؤمنانه از امروز 13 مردادماه در خوزستان آغاز شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان در خصوص آغاز گام دوم رزمایش مؤمنانه در خوزستان با تبریک دهه ولایت و عید غدیرخم اظهار کرد: استان خوزستان جزء پیشتازان 8 سال دفاع مقدس است که در آن زمان نیاز بود مردم در صحنه باشند و در صحنه‌های مختلف خوب درخشیدند. به همین دلیل امام راحل فرمود: «خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد.»

وی ادامه داد: در رزمایش کمک مؤمنانه هم از زمانی که مقام معظم رهبری فرمان صادر کردند که مردم و دستگاه‌های گوناگون برای کمک‌رسانی به نیازمندان به صحنه بیایند، در گام اول و دوم باز خوزستان به میدان آمد.

موسوی فرد گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) که متشکل از دستگاه‌های گوناگون است همچون گام اول برای کمک‌رسانی به میدان آمده است. کمک‌ها هم فقط به توزیع بسته‌های غذایی محدود نمی‌شود بلکه شامل کمک در اجاره‌بها، خرید و تعمیر سیستم سرمایشی و... است. تا زمانی که این بیماری استمرار دارد ما در کنار مردم هستیم.

سرهنگ پاسدار عبدالرضا حاجتی، معاون هماهنگ کننده سپاه حضر ولیعصر(عج) خوزستان هم درباره گام دوم کمک مؤمنانه گفت: این رزمایش با رمز امیرالمؤمنین از امروز آغاز شد‎؛ 40 هزار بسته در قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای کمک به نیازمندان تهیه شده است که 5 هزار بسته در اهواز و 35 هزار بسته در شهرستان‌ها توزیع خواهد شد. مقرر شده قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) این عدد را در دهه ولایت به 130 هزار بسته برساند.

وی گفت: همت، جهاد و حضور مردم در صحنه کمک‌رسانی باعث می‌شوند این کارهای بزرگ را دنبال کنیم.

حجت‌الاسلام سیدامیر میرعلایی، فرمانده ناحیه بسیج امام علی(ع) اهواز درباره مرحله اول گام دوم رزمایش کمک مؤمنانه، گفت: مقرر شده که گام دوم رزمایش کمک مؤمنانه در سه مرحله در دهه ولایت، دهه محرم و دهه آخر صفر(اربعین) انجام شود. خصوصیت گام دوم این است که کمک‌ها محدود به بسته‌های معشیتی نیست بلکه شامل بسته‌های تحصیلی و نوشت‌افزار، بهداشتی، کمک‌هزینه اجاره‌بهای مسکن، کارت خرید است که میان نیازمندان توزیع می‌شود.

وی گفت: جامعه هدف ما با کمک بهزیستی، کمیته امداد، مجموعه‌های کارگری در استان، معتمدان محلی، امامان جماعت مساجد،  فرماندهان پایگاه‌های بسیج شناسایی می‌شوند و توزیع بسته‌ها میان نیازمندان هم در همین شبکه انجام می‌شود.

میرعلایی بیان کرد: امروز در مرحله اول گام دوم رزمایش کمک مؤمنانه 20 هزار بسته در سراسر استان توزیع می‌شود که سه هزار بسته سهمیه شهر اهواز و نواحی بسیج امام علی(ع) و امام حسین(ع) است.

انتهای پیام
captcha