تشکیل بانک اطلاعاتی مداحان کرمانشاه
کد خبر: 3914461
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹

تشکیل بانک اطلاعاتی مداحان کرمانشاه

سخنگوی کانون مداحان کرمانشاه با اشاره به برگزاری انتخابات چهارمین دوره کانون مداحان استان از تشکیل بانک اطلاعاتی مداحان کرمانشاهی خبر داد.

سجاد روزافزا، سخنگوی کانون مداحان شهرستان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برگزاری انتخابات کانون مداحان و هیئت رئیسه این کانون در کرمانشاه، اظهار کرد: چهارمین دوره انتخابات کانون مداحان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور روز ۱۰ مرداد در استان برگزار شد.

وی افزود: این دوره از انتخابات با حضور مداحان کرمانشاهی و با مشارکت ۹۷ درصدی آن‌ها برگزار شد. هدف از تشکیل کانون مداحان ساماندهی ستایشگران و مداحان اهل‌بیت(ع)، نظارت بر عملکرد تخصصی و شأنی آن‌ها، تعیین متولی خاص در امور مداحان، آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی مداحی از حیث محتوا، الحان و اشعار و هدایت فعالیت‌های تبلیغی مداحان در مسیر نیل به اهداف انقلاب اسلامی است.

سخنگوی کانون مداحان کرمانشاه بیان کرد: پس از انتخابات کانون مداحان برای تعیین هیئت رئیسه به شیوه توافقی قرار است هر سال یک نفر از اعضا، رئیس و یک نفر نائب رئیس باشد.

روزافزا با اشاره به شیوه برگزاری انتخابات این دور، گفت: این دور از انتخابات با تغییراتی نسبت به دوره گذشته برگزار شد و مداحانی که در طول سال به شیوه مداوم به امر مداحی مشغول هستند پای صندوق رأی آمدند و از این طریق اعضای هیئت مدیره و رئیس کانون مداحان شهرستان مشخص شد.

وی با اشاره به تغییرات ترکیب اعضای کانون مداحان، افزود: یکی از این تغییرات حضور مداحان شاخص در انتخاب کانون مداحان بود که این حضور در آموزش، محتوا و فعالیت‌های تبلیغی مداحان تأثیرگذار است.

سخنگوی کانون مداحان کرمانشاه با اشاره به برگزاری اولین نشست کانون مداحان پس از انتخابات، گفت: امروز اولین نشست کانون مداحان برگزار می‌شود و یکی از برنامه‌هایی که در این جلسه مطرح و نسبت به پیگیری و اجرایی شدن آن تأکید داریم تشکیل بانک اطلاعاتی مداحان کرمانشاهی است.

روزافزا با اشاره به وضعیت موجود و لزوم برنامه‌ریزی این کانون درخصوص برنامه‌های محرم در این استان، اظهار کرد: سیاست کانون مداحان براساس سیاست‌های ابلاغی سازمان تبلیغات کشور برنامه‌ریزی می‌شود و براین اساس برگزاری مراسم دهه اول محرم مطمئناً با برنامه‌ریزی دقیق برمبنای پروتکل‌های ابلاغی قابل اجراست.

وی تصریح کرد: امسال مراسم ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و کانون مداحان با هیئت‌ها و مجالسی که این اصول را رعایت نمی‌کنند همکاری نخواهد کرد.

سخنگوی کانون مداحان کرمانشاه در پایان با تأکید بر انتخاب جوانان در عرصه هیئت رئیسه استان، گفت: حضور جوانان در این میدان نویدبخش برنامه‌های جدیدی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha