بیانیه علمای بحرین درباره برگزاری مراسم محرم در سایه کرونا
کد خبر: 3914482
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹

بیانیه علمای بحرین درباره برگزاری مراسم محرم در سایه کرونا

علمای شیعه بحرین در بیانیه‌ای از مردم خواستند مراسم عزاداری ماه محرم را با رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در این کشور برگزار کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العهد، علمای شیعه بحرین در بیانیه‌ای مشترک از مردم خواستند مراسم عزاداری ماه محرم را با رعایت شدید اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در این کشور برگزار کنند.

در این بیانیه آمده است: حسینیه‌های مردانه می‌توانند فعالیت‌های معمول خود را با رعایت اصول بهداشتی انجام دهند و جایز نیست کسی اقدامات پیشگیرانه دقیق بهداشتی را کم‌ارزش بشمارد و در قبال آنها بی‌توجهی کند.

این علمای برجسته بحرینی در بیانیه خود از مسئولین برگزاری مراسم‌ عزاداری ماه محرم خواستند تا برای تضمین پایبندی به اقدامات پیشگیرانه بهداشتی، از همه امکانات خود استفاده کنند و حداکثر تلاش خود را در این خصوص انجام دهند.

در این بیانیه آمده است: از علمای بحرین که در این تجمعات سخنرانی می‌کنند، می‌خواهیم در همه مناطق به آگاه‌سازی و توجیه مردم در خصوص مسایل پیشگیرانه بهداشتی بپردازند و سخنرانی‌های خود را تا حد امکان کوتاه‌تر کنند.

آنها همچنین از عزاداران حسینی خواستند تا تنها در حسینیه‌های محل سکونت خود برای مشارکت در مراسم عزاداری حضور یابند و افراد مسن، کودکان و مبتلایان به بیماری‌های مزمن از حضور در این تجمعات پرهیز کنند و در منزل خود عزاداری کنند.

این بیانیه به امضای سیدعبدالله الغریفی، شیخ محمدصالح الربیعی، شیخ محمد صنقور و شیخ محمود العالی رسیده است.
 
یادآور می‌شود، آل خلیفه با وجود  اعلام بازگشایی بدون مانع مراکز تجمع عمومی، تفریحی و سیاحتی، با برپایی مجالس مذهبی اعلام مخالفت کرده است.
انتهای پیام
captcha