بیانیه حماس در خصوص تصمیم اشغالگران برای ساخت 1000 واحد مسکونی در قدس اشغالی
کد خبر: 3914504
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷

بیانیه حماس در خصوص تصمیم اشغالگران برای ساخت 1000 واحد مسکونی در قدس اشغالی

در پی تصمیم رژیم صهیونیستی برای احداث 1000 واحد مسکونی در قدس اشغالی، «فوزی برهم»، سخنگوی حماس در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که سیاست‌های صهیونیستی با حمایت دولت امریکا به تهدیدی بزرگ برای حقوق مردم فلسطین تبدیل شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «سما نیوز»، «فوزی برهم»، سخنگوی حماس امروز، دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت تصمیم اشغالگران اسرائیلی برای ساخت هزار واحد شهرک‌سازی در قدس به وضوح با قطعنامه‌های بین‌المللی، قوانین بین‌المللی بشردوستانه و قطعنامه‌های شورای امنیت که بر غیرقانونی بودن شهرک‌سازی‌ها تأکید می‌کند، مغایرت دارد.

وی افزود: این اقدامات بر این موضوع تأکید می‌کند که رژیم صهیونیستی با ماهیت اشغالگری و استعماری خود تا زمانی که هیچ مجازات واقعی بازدارنده‌ای وجود نداشته باشد، به قوانین و مقررات بین‌المللی پایبند نخواهد شد.

فوزی برهوم تصریح کرد: سیاست شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی، همه فلسطینیان و گروه‌های فلسطینی را در برابر چالش‌های بزرگ قرار می‌دهد که این امر مستلزم مقابله با رژیم اشغالگر است.

سخنگوی گروه مقاومت اسلامی فلسطین تأکید کرد که باید برای ایجاد یک وضعیت جامع مقابله با اشغالگری در همه اشکال مبارزه و مقاومت و همزمان اقدامات دیپلماتیک و بین‌المللی برای به دست آوردن تصمیمات بازدارنده‌تر در برابر اشغالگران و انزوای رژیم صهیونیستی و پاسخگو کردن این رژیم در قبال نهادهای بین‌المللی تلاش کرد.

انتهای پیام
captcha