بازداشت‌های گسترده فلسطینیان در قدس اشغالی
کد خبر: 3914544
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵

بازداشت‌های گسترده فلسطینیان در قدس اشغالی

نیروهای اشغالگر اسرائیلی در ادامه تجاوز خود به فلسطین و قدس اشغالی دوشنبه، 13 مرداد، شماری از جوانان بیت‌المقدس را بازداشت و تعدادی را تبعید کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «صفا»، صهیونیست‌ها روز گذشته، 13 مرداد، در ادامه بازداشت‌های مکرر فلسطینیان، با حمله به منازل چند جوان فلسطینی و تفتیش آنها، این افراد را دستگیر و برای بازجویی به مرکز اطلاعات اسرائیل منتقل کردند.
 
نیروهای اشغالگر صهیونیست یک جوان فلسطینی به نام محمد بسام علیان را نیز، که یکشنبه شب بازداشت شده بود، به مدت ۵ روز از شهرک العیساویه شهر قدس تبعید کردند.
 
صهیونیست‌ها در ادامه اشغال اراضی قدس، بخشی از زمین‌های اهالی بیت‌المقدس در نزدیکی شهرک صهیونیست‌نشین «بزغات زئیف» واقع در شهرک «بیت حنینا» در شمال قدس اشغالی را تصرف کردند.
 
بر اساس آخرین آمارها، اشغالگران صهیونیست از ابتدای سال ۲۰۲۰ بیش از ۷۵۰ نفر از شهروندان قدس از جمله چندین زن و کودک و فعالان و رهبران فلسطینی را بازداشت کرده‌اند.
 
سیاست بازداشت فلسطینیان که رژیم صهیونیستی آن را به طور گسترده در قدس اشغالی به اجرا درمی‌آورد، به منظور شکستن پایداری و مقاومت فلسطینیان در حمایت از قدس و مسجدالاقصی انجام می‌شود. احکامی که این رژیم علیه بازداشت‌شدگان صادر می‌کند شامل تبعید از مسجدالاقصی، تبعید از قدس و بازداشت خانگی به ویژه در مورد جوانان و کودکان است.
 
از دیگر سیاست‌های این رژیم علیه اهالی بیت‌المقدس، بازداشت مجدد آنان بلافاصله پس از آزادی است تا شادی خانواده‌های آنها از آزادی فرزندشان را تحت‌الشعاع قرار دهد.
انتهای پیام
captcha