جهاددانشگاهی؛ کانون خلاقیت، ابتکار و نوآوری در کشور است
کد خبر: 3914599
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸

جهاددانشگاهی؛ کانون خلاقیت، ابتکار و نوآوری در کشور است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل، گفت: نهاد انقلابی جهاددانشگاهی کانون خلاقیت، ابتکار و نوآوری در کشور است و در سال ۵۹ و با فرمان حضرت امام خمینی(ره) تأسیس شد که تشکیل این نهاد نشان دهنده توجه ویژه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به کار علمی و تدبیر در این عرصه است.

جهاد دانشگاهی؛ کانون خلاقیت و ابتکار و نوآوری در کشور استاکبر غاربی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، ضمن تبریک چهلمین سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی به کارکنان و فعالان جهاد دانشگاهی در استان اردبیل، گفت: جهاد دانشگاهی با فعالیت‌های مناسب خود زمینه مناسبی را برای ترویج و نهادینه سازی ارزش‌های اسلامی و انقلابی در دانشگاه‌ها فراهم کرد که این فعالیت ارزنده قابل تقدیر است.
وی با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در زمینه توسعه علم و دانش، بیان کرد: دستاورد‌های علمی جهاد دانشگاهی برای کشور چشمگیر و کم نظیر بوده و متخصصان متعهد و مؤمن فعال در این نهاد توانسته اند پیچیده‌ترین فعالیت‌های علمی را انجام داده و برای کشور افتخار آفرینی کنند.
غاربی، اقدامات جهاد دانشگاهی در استان اردبیل را ثمربخش دانست و تصریح کرد: جهاد دانشگاهی استان اردبیل، به دو مقوله کار علمی و فرهنگی به خوبی توجه داشته و باید در راستای فعالیت‌های پژوهشی و تولید ثروت از طریق علم گام‌های بیشتری بردارد و باید به مقوله تجاری سازی علم و نقشی که برای جهاد دانشگاهی در نقشه جامع علمی کشور تبیین شده توجه ویژه‌ای داشته باشد.
رئیس اداره فرهنگی و دانشحویی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل، افزود: دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های مختلف در استان باید ضمن برقراری تعامل مناسب با مجموعه جهاد دانشگاهی در اردبیل، از دستاورد‌های این نهاد در زمینه‌های علمی و پژوهشی استفاده کنند.
وی خاطر نشان کرد: جهاد دانشگاهی با فعالیت‌های مناسب خود زمینه مناسبی را برای ترویج و نهادینه‌سازی ارزش‌های اسلامی و انقلابی در دانشگاه‌ها فراهم کرد که این فعالیت ارزنده قابل ‌تقدیر است.
مدرس دانشگاه‌های استان اردبیل، با اشاره به رویکرد آموزش‌های مهارتی و دانش بنیان بودن فعالیت‌های جهاد دانشگاهی افزود: جهاد دانشگاهی در زمینه‌های رویان، ایجاد و فعالیت مرکز آموزش علمی کاربردی و جذب دانشجو در رشته شغل‌های مناسب و هم راستا با رسالت جهاد دانشگاهی و همچنین برگزاری دوره‌های مهارتی و اشتغال محور کوتاه مدت، کشت و تولید دارو‌های گیاهی، خبرگزاری ایسنا و ایکنا و فعالیت‌های حرفه‌ای در زمینه رسانه و فضای مجازی، انتشارات و... که از مهمترین فعالیت‌های این نهاد انقلابی ارزشمند بوده و بسیار ارزنده می‌باشد.
غاربی اظهار کرد: نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی کانون خلاقیت، ابتکار و نوآوری در کشور است و در سال ۵۹ و با فرمان حضرت امام خمینی(ره) تأسیس شد که تشکیل این نهاد نشان دهنده توجه ویژه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به کار علمی و تدبیر در این عرصه است.

انتهای پیام
captcha