اثبات توان کشور برای رسیدن به پیشرفت، مهم‌ترین ماموریت جهاددانشگاهی است
کد خبر: 3914610
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳

اثبات توان کشور برای رسیدن به پیشرفت، مهم‌ترین ماموریت جهاددانشگاهی است

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، گفت: مهم‌ترین ماموریت جهاددانشگاهی اثبات توان کشور برای رسیدن به پیشرفت و توسعه با انجام فعالیت‌های شاخص علمی و فناورانه و با طراحی و ساختار سازی‌های فرهنگی آموزشی است.

اثبات توان کشور برای رسیدن به پیشرفت، مهم‌ترین ماموریت جهاددانشگاهی استصغری فرشی، معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، ضمن تبریک چهلمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی و همچنین روز خبرنگار، گفت: جهاد دانشگاهی با هدف پرداختن به نیاز‌های کشور، پروژه‌های مساله محور و نیاز محور تشکیل شده است و راهبرد اصلی جهاد دانشگاهی استان، پاسخ به نیاز‌های فرهنگی، علمی، تحقیقاتی و پژوهشی کشور است.
وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی نهاد عمومی غیردولتی است که باید ۸۵ درصد از هزینه‌ها از محل تحقیقات و پژوهش‌های علمی تامین شود و تنها حدود ۱۵ درصد از اعتبارات بر عهده دولت است.
فرشی، بیان کرد: فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در شرایط کرونا کاهش پیدا نکرده است، همچنین در حوزه آموزش، بازنگری و توجه بیشتر به فضای مجازی و فناوری اطلاعات را شاهد بوده ایم.
وی افزود: مهم‌ترین ماموریت جهاددانشگاهی اثبات توان کشور برای رسیدن به پیشرفت و توسعه با انجام فعالیت‌های شاخص علمی و فناورانه و با طراحی و ساختارسازی‌های فرهنگی آموزشی به منظور ایجاد خودباوری و غرور ملی در نسل جوان و ترویج فرهنگ جهادی و تامین برخی نیاز‌های جامعه در حوزه‌های مختلف بوده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، یکی از اهداف تاسیس جهاد دانشگاهی را که در چهلمین سالگرد آن هستیم، الگوسازی توان کشور به ویژه در زمینه توسعه فناوری‌های مورد نیاز اعلام کرد و افزود: جهاد دانشگاهی با ایجاد خودباوری به ویژه در بین جوانان دانشگاهی کشور کار‌های بزرگی را به انجام رسانده است.
این مجموعه موفق به انجام کار‌های بزرگ علمی و توسعه فناوران در حوزه‌های پزشکی، فنی و مهندسی، کشاورزی، علوم انسانی، اجتماعی و حوزه‌های دیگر شده است.

انتهای پیام
captcha