جهاددانشگاهی مسیر خود اتکایی و خودباوری را به‌درستی طی کرده است
کد خبر: 3914756
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۶

جهاددانشگاهی مسیر خود اتکایی و خودباوری را به‌درستی طی کرده است

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاددانشگاهی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و ریشه‌دارترین مراکز علمی و تحقیقاتی کشور در ۴۰ سال پس از انقلاب اسلامی، مسیر رسیدن به خوداتکایی علمی را با شتاب طی کرده است.

جهاددانشگاهی مسیر خود اتکایی و خودباوری را به درستی طی کرده است

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، اردشیر مطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی همزمان با فرارسیدن 16 مرداد، چهلمین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاددانشگاهی نهادی است که در طول 40 سال گذشته خدمات گسترده علمی، آموزشی و فرهنگی به گروه‌های مختلف جامعه ارائه کرده و مسیر خوداتکایی و خودباوری را درست طی کرده است.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی پرورش‌یافته جهاددانشگاهی نیز از علم، دانش و تخصص بالایی برخوردار است، گفت: این نهاد در دنیا حرف برای گفتن دارد و دستاوردهای زیادی نیز در عرصه علم و پژوهش برای کشور به دست آورده است.

مطهری ادامه داد: اهداف این نهاد انقلابی نیز مشخص بوده، که گسترش اهداف، شکوفایی روحیه و استعدادها در سطح جامعه برای رسیدن به خوداتکایی، توسعه امور فرهنگی در سطح جامعه از طریق همکاری با حوزه و سایر مراجع و نهادهای فرهنگی، به‌ویژه برای نسل جوان و گسترش طرح‌های کاربردی‌ و نیمه صنعتی از طریق پیوند با مراکز علمی و تحقیقاتی به‌منظور به‌کارگیری نتایج پژوهش از جمله اهداف تعیین شده برای این نهاد است.

وی تبلیغ و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی، برنامه‌ریزی فرهنگی و تربیتی برای آمادگی فکری و مکتبی به‌ویژه بین دانشجویان و جوانان را از جمله وظایف اصلی مجموعه جهاددانشگاهی برشمرد و گفت: نیت و هدف این بود که جهاد دانشگاهی به‌منظور مقابله با غرب‌زدگی و انحرافات در چارچوب سیاست‌های فرهنگی کشور خدمت کند.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر این اقدامات، اهداف و وظایف جاری و نهادینه شود، خود به خود خروجی آن، تربیت نیروی انسانی مطمئن خواهد بود، یادآور شد: نیروی انسانی پرورش‌یافته جهاددانشگاهی، از علم، دانش و تخصص بالایی برخوردار است و در دنیا حرف برای گفتن دارد، هر چه قدر ارتباط با مراکز و دستگاه‌های علمی، پژوهشی صنعتی، مراکز رشد در سطوح استانی و ملی بیشتر باشد خروجی آن نیز بهتر است.

مطهری گفت: همکاری علمی و پژوهشی با دانشگاه‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی معتبر دنیا برای تبادل تجربیات و دستیابی به دانش و فناوری نوین باید بیشتر باشد، مطمئناً در بحث منابع انسانی خروجی آن را خواهیم دید.

انتهای پیام
captcha