راه‌اندازی پویش «قرآن بخوانید» در فضای مجازی
کد خبر: 3914887
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳

راه‌اندازی پویش «قرآن بخوانید» در فضای مجازی

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی کردستان از راه‌اندازی پویش «قرآن بخوانید» برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان در فضای مجازی خبر داد.

راه‌اندازی پویش «قرآن بخوانید» در فضای مجازی

خلیل رنجبر، رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت توجه به سلامت دانش‌آموزان، بیشتر کلاس‌های اوقات فراغت به صورت غیرحضوری و از طریق فضای مجازی شاد از 15 تیرماه آغاز وتا پایان مردادماه جاری ادامه دارد

وی اشاعه فرهنگ قرآنی در برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت را یکی از مهم‌ترین فرصت‌های تربیتی برشمرد و افزود: نهادینه کردن فرهنگ تلاوت روزانه قرآن، ایجاد روحیه قرآنی و آشنایی با شیوه تلاوت صحیح کتاب آسمانی در راستای رشد و تکامل دینی دانش‌آموزان بسیار مؤثر است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان استعدادیابی، ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با آموزه‌های قرآنی را از اهداف برگزاری این برنامه معنوی دانست و بیان کرد: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از توانمندی‌های بالایی در زمینه‌های مختلف برخوردار هستند که در صورت خودباوری شکوفا خواهند شد.

وی از راه‌اندازی پویش «قرآن بخوانید» فرشتگان زمینی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان در فضای مجازی خبر داد و عنوان کرد: این پویش با هدف آشنایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با مفاهیم کتاب آسمانی و علاقه‌مندی بیشتر آنان با آیات نورانی قرآن برگزار می‌شود.

رنجبر با اعلام اینکه دانش‌آموزان می‌توانند با ارسال فیلم‌های دو دقیقه‌ای از تلاوت، تفسیر قرآن و یا با کشیدن تصویری از قصه‌های قرآنی در این پویش مشارکت کنند، اعلام کرد: بر اساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی در هر یک از دوره‌های تحصیلی اهداف خاصی متناسب با سن و سال دانش‌آموزان در این پویش‌های مجازی در نظر گرفته شده است.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه سند تحول بنیادین بر اساس آموزه‌های قرآنی طراحی شده، افزود: تزکیه بر تعلیم تقدم دارد و رویکرد آموزش‌وپرورش نیز همواره در این مسیراست.

وی افزود: فضای مجازی می‌تواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی واجتماعی باشد و در این برنامه سعی بر آن است تا از ظرفیت دانش‌آموزان و فرهنگیان فعال در حوزه قرآن استفاده شود.

رنجبر با بیان اینکه دانش‌آموزان با الگو قراردادن کتاب آسمانی در برنامه‌های زندگی خود در مسیر رشد و تعالی قرارمی‌گیرند، یادآور شد: امیدواریم با برگزاری این گونه برنامه‌ها در فضای مجازی بتوانیم با ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با مفاهیم اخلاقی و تربیتی قرآن به اهداف مدنظر دست یابیم.

انتهای پیام
captcha