حمایت مفتی اعظم بوسنی و هرزگوین از توسعه روابط با ایران
کد خبر: 3915011
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶

حمایت مفتی اعظم بوسنی و هرزگوین از توسعه روابط با ایران

رئیس العلما و رئیس جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین از توسعه روابط فرهنگی و دینی با ایران حمایت کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سفارت ایران در سارایوو، «حسین کاوازوویچ» روز چهارشنبه در دیدار با «محمود حیدری»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو گفت: دوستی ملت ایران نسبت به بوسنی و هرزگوین در شرایط سخت به اثبات رسیده و ما هرگز این بخش از تاریخ کشورمان را فراموش نخواهیم کرد.

مفتی اعظم مسلمانان بوسنی هرزگوین و بالکان از همکاری خوب و موفق سفیر ایران و نقش موثر وی در توسعه روابط شایسته فی مابین قدردانی کرد و افزود: در حوزه فرهنگی و دینی، روابط خوبی با سفارت و نهادهای ایرانی حاضر در بوسنی داریم و امیدواریم بتوانیم در آینده با بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های موجود آن را ارتقا دهیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین در آستانه پایان مأموریت خود در این کشور نیز در این نشست ضمن قدردانی از همکاری‌ها و حمایت‌های جامعه اسلامی بوسنی هرزگوین در راستای پیشبرد مناسبات دوکشور گفت: اشتراکات فرهنگی و دینی میان دو ملت ایران و بوسنی و هرزگوین ریشه در تاریخ دو کشور دارد و جمهوری اسلامی ایران از ابتدای استقلال بوسنی در کنار مردم و دولت بوسنی و هرزگوین قرار گرفت و همواره از یکپارچگی و تمامیت ارضی این کشور حمایت کرده است.

حیدری افزود: کمک به رهبران دینی و جامعه مسلمان بوسنی هرزگوین برای صیانت از هویت دینی و فرهنگی خویش از محورهای اصلی فعالیت‌های فرهنگی سفارت و نهادهای ایرانی حاضر در سارایوو است.

سفیر کشورمان با تشریح اقدامات به عمل آمده در راستای گسترش مناسبات دو کشور در سالیان اخیر اضافه کرد: در دوره مأموریت خود در بوسنی و هرزگوین شاهد رویکرد سازنده جامعه اسلامی در تعامل و همکاری با سفارت و نهادهای ایرانی فعال در سارایوو بودم.

«امیر حسین نوری»، رایزن فرهنگی کشورمان در بوسنی و هرزگوین نیز که در این نشست حضور داشت، پیام تبریک کتبی «ابوذر ابراهیمی ترکمان»، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به مناسبت عید قربان را به حسین کاوازوویچ تقدیم کرد.

رئیس جامعه اسلامی بوسنی وهرزگوین به عنوان مفتی اعظم و رئیس العلما، بالاترین و عالی‌ترین مقام دینی مسلمانان در کشورهای منطقه بالکان محسوب می‌شود.

یادآور می‌شود، بوسنی و هرزگوین کشوری در جنوب شرقی اروپا قرار دارد و پایتخت آن شهر سارایوو است. این کشور در غرب و شمال غرب با کشور کرواسی، در شرق با کشور صربستان و در جنوب شرقی با کشور مونته نگرو همسایه است. در کشور بوسنی و هرزگوین سه قوم مسلمان، صرب و کروات زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha