وجود 90 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی سقز
کد خبر: 3915066
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷

وجود 90 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی سقز

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سقز گفت: در حال حاضر 90 هزار نسخه کتاب با موضوعات گوناگون در کتابخانه‌های عمومی سقز در دسترس مخاطبان قرار دارد.

سمیه ایزدیار، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سقز در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: شهرستان سقز دارای پنج باب کتابخانه عمومی نهادی و 10باب کتابخانه عمومی مشارکتی است.

وی با اشاره به عضویت پنج هزار و 500 عضو فعال در این کتابخانه‌ها افزود: در حال حاضر 90 هزار نسخه کتاب با موضوعات متنوع و گوناگون در کتابخانه‌های عمومی سقز وجود دارد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز بیان کرد: مرکز مبادله کتاب کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با هدف کمک به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حمایت از کتابخانه‌های عمومی، 700 جلد کتاب با ارزش تقریبی 300 میلیون ریال، به کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز اهدا کرده است.

وی عنوان کرد: کتاب‌های اهدایی، غالباً در موضوعات کودک و نوجوان، عمومی و کنکوری است که پس از تائید، به منظور استفاده علاقمندان در قفسه کتابخانه‌های عمومی شهرستان قرار می‌گیرند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز با تقدیر از پیگیری‌های مسئول کتابخانه عمومی شهید ملامحمد امینی سقز و نیز کارشناسان دلسوز مرکز مبادله کتاب کتابخانه ملی، اعلام کرد: کتابخانه ملی تا پیش از این نیز دو مرتبه کتاب به کتابخانه های سقز اهدا کرده است

وی یادآور شد: کتاب‌های اهدایی توسط این مرکز پس از تائید و استعلام و ثبت در سامانه، بر اساس نیاز به کتابخانه‌های سطح شهرستان ارسال می‌شود تا اعضا و علاقمندان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha